۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۰:۵۷

در اختتامیه «جام رسانه امید» تاکید شد؛

لزوم وحدت رسانه‌های ایران/ توان دفاعی کشور افزایش یافته است

لزوم وحدت رسانه‌های ایران/ توان دفاعی کشور افزایش یافته است

اهواز- تلاش دشمنان برای کاهش موفقیت‌های ایران، افزایش توان دفاعی کشور و لزوم انسجام و وحدت رسانه‌های ایران از مهمترین موارد مطرح شده در مراسم اختتامیه «جام رسانه امید» بود.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز شنبه مراسم اختتامیه «جام رسانه امید» با رویکرد «امیدآفرینی و تولید و انتشار اخبار خوب» از سوی سازمان بسیج رسانه و با شرکت بیش از ۵۰۰ رسانه از سراسر کشور برگزار شد.

رئیس قرارگاه راهیان نور و راویان پیشرفت، سازمان بسیج سازندگی، مدیرعامل فولاد اکسین، نماینده ولی فقیه در بسیج و جمعی از مسئولان و مدیران مجموعه‌های اقتصادی کشور از سخنرانان مراسم نامبرده هستند.

تلاش دشمنان برای کاهش موفقیت‌های ایران

سردار قاسم قریشی، جانشین سازمان بسیج مستضعفان کشور در آئین بزرگترین جام رسانه امید که در سالن همایش‌های دانشگاه جامع انقلاب اسلامی با حضور فعال رسانه‌های داخلی و خارجی در تهران و با موضوع جهاد خدمت، جهاد تبیین و امید آفرینی برگزار شد، اظهار کرد: معتقدیم رسانه، ستون فقرات جهاد تبیین و دریای امید آفرینی است و رسانه‌ها افسران میدانی هستند که دشمنان با به بکارگیری تمامی ابزارهای شیطانی و با تجهیزات مدرن خود در تلاش هستند با تزریق ناامیدی به جامعه از تلاش و شتاب ملت ما در کسب موفقیت‌ها بکاهند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفان کشور بیان کرد: انعکاس این رویداد بزرگ توسط رسانه‌ها، قدرت مردم ایران به ویژه جوانان را به رخ مردم جهان می‌کشد.

وی با اشاره به پیشرفت‌های کشور در سه محور گفت: محور اول پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ و غلبه دو گفتمان لیبرال دموکراسی غربی و نظام مارکسیستی لنینیستی حاکم بر جهان بود و آن دو گفتمان را به چالش کشید. استکبار جهانی برای به یغما بردن ثروت‌ها و سرمایه‌های ملت‌ها در دوره جدید به استعمار نوین روی آورده است.

سردار قریشی عنوان کرد: امام راحل با انقلاب خود به مردم باور دادند که می‌توان زنجیرهای وابستگی را پاره کنند و به مردم برای استقلال و آزادی ساخت و خودکفایی ایران امید داد تا مسیر پیشرفت را طی کنند اما دشمنان باز هم با ایجاد جنگ تحمیلی سعی کردند با کارشکنی که ایجاد می‌کنند جلوی رشد و پیشرفت‌ها را بگیرند.

وی با اشاره به تاریخ ایران در دوران پهلوی و دوران پس از آن به پیشرفت‌های مختلف نظام در ابعاد مختلف فرهنگی، علمی، سیاسی و اقتصادی اظهار کرد: در ساخت انواع پهبادها، ماهواره‌ها، انواع شناورهای دریایی راهدارها در ابعاد مختلف جزو کشورهای برتر در بحث نظامی در دنیا بوده‌ایم.

سردار قریشی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر معرفی دفاع مقدس به عنوان یک مدرسه برای ملت ایران، افزود: با اتکا به روحیه جهادی و اعتماد و سرمایه‌هایی که جوانان در دفاع مقدس به دست آوردند و با هدایت دلسوزانه رهبر معظم انقلاب، ملت ما در مسیری قرار گرفت که مورد تحسین دوستان و دشمنان قرار گرفت و کشوری را که وابسته و بی اراده و ضعیف بود، به کشوری قدرتمند و الگو برای کشورهای اسلامی تبدیل کرد.

افزایش میزان بازدارندگی در ایران

سردار علی بلالی، مشاور عالی فرمانده هوافضای سپاه پاسداران در این آئین با بیان اینکه امروز موشک‌هایی با برد ۲ هزار کیلومتر و دقت اصابت نقطه‌ای داریم، گفت: از موشک‌های فتاح، سجیل و خرمشهر در عملیات «وعده صادق» استفاده نکردیم، بلکه موشک‌های نسل قدیم را به کار گرفتیم که همان‌ها اراده ما برای بازدارندگی را نشان داد.

مشاور عالی فرمانده هوافضای سپاه پاسداران تاکید کرد: ما به قله‌های فناوری‌های فضایی هم خواهیم رسید و این امر با تلاش و پیگیری جوانان‌مان به نتیجه نهایی می‌رسد. ما اراده خودمان را برای رسیدن به نقطه بازدارندگی نشان دادیم و به آن رسیده‌ایم.

وحدت‌آفرینی رسانه

سیدمحمد هاشمی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد در این آئین بیان کرد: در شرایطی که رسانه‌های معاند سعی می‌کنند مسائل و دغدغه‌های مردم را برعکس جلوه دهند، یکی از نکات مهم برای هر رسانه وحدت‌آفرینی است.

وی تاکید کرد: نکته دوم مغلوب نشدن و منفعل نشدن در برابر مسائل غلط است. چیزهایی را دائماً رسانه‌های معاند تکرار می‌کنند اما وقتی پیگیری می‌کنیم، می‌بینیم این حرف‌ها غلط است.

کد خبر 6111291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha