۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۰:۳۳

برگزاری نشست شورای عالی مسکن با حضور وزیر برای نهضت ملی مسکن

 برگزاری نشست شورای عالی مسکن با حضور وزیر برای نهضت ملی مسکن

امروز شورای مسکن با حضور "مهرداد بذرپاش" و معاونان مسکنی این وزارتخانه در ساختمان دادمان برگزار و گزارش روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سراسر کشور ارائه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از از وزارت راه و شهرسازی، نشست امروز شورای مسکن با حضور "مهرداد بذرپاش" و معاونان مسکنی این وزارتخانه در ساختمان دادمان برگزار و گزارش روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سراسر کشور ارائه شد.

بنابراین گزارش در این نشست وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تضمین تأمین فولاد و سیمان برای ساخت و سازهای مسکن حمایتی با نرخ مناسب که در ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ به تصویب هیأت وزیران رسید، یادآور شد: بورس کالا مکلف شد این محصولات را با نرخ‌های حمایتی و مناسب‌تر برای تأمین مسکن حمایتی در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار دهد.

همچنین در ادامه این نشست وزیر راه و شهرسازی به ابلاغ قانون «ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها» تصریح کرد: دستورالعمل‌های اجرایی این قانون از جمله تعیین ساز و کارهای تعیین سقف قیمت اجاره لازم است هرچه سریع‌تر آماده و نهایی شود.

وی در ادامه بر تشدید نظارت بر عملکرد مشاوران املاک در سراسر کشور تأکید کرد. همچنین وزیر راه و شهرسازی خواستار مقام سازی ساختمان‌ها بر اساس مقررات ملی ساختمان شد.

یادآوری می‌شود «قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها» را که در جلسه علنی روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید که ۲۵ اردیبهشت رئیس جمهور برای اجرا به قوه قضائیه، وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کرد.

کد خبر 6111299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha