۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۵، ۱۸:۲۳

ميرتاج الديني با اشاره به واكنش هموطنان آذري عليه چاپ مطلبي در يكي از روزنامه ها:

هشدارهاي لازم به حد كافي داده شد و قضيه بايد خاتمه يافته تلقي شود/ اجازه ندهيم احساسات اقوام جريحه دارشود

هشدارهاي لازم به حد كافي داده شد و قضيه بايد خاتمه يافته تلقي شود/ اجازه ندهيم احساسات اقوام جريحه دارشود

ميرتاج الديني نماينده تبريز با اشاره به واكنش هموطنان آذري عليه چاپ مطلبي در يكي از روزنامه ها، گفت: مردم مطمئن باشند نمايندگان مجلس تا انجام مراحل قانوني پيگير اين موضوع هستند و ديگر نيازي به ادامه اين بحث و تجمع اعتراض آميز نيست.

سيد محمد رضا مير تاج الديني در گفت و گو با خبرنگار پارلماني "مهر"، با ابراز تاسف از انتشار مطلبي كه در ويژه نامه يكي از روزنامه ها منتشر شده بود، آن را موجب جريحه دار شدن عواطف مردم آذري زبان كشورمان دانست و گفت : در اهانت آميز بودن آن ترديدي نداريم اما مسئولان روزنامه فوق و سردبير آن توضيحاتي را در اين خصوص ارائه كرده و در شماره هاي بعدي نيز صراحتا عذر خواهي كردند و اعلام داشتند كه هيچ گونه تعمدي در انتشار آن وجود نداشته است.

نماينده تبريز انجام اقدامات قانوني لازم در اين خصوص را خواستار شد  و با اشاره به اقدامات صورت گرفته پيرامون اين موضوع در مجلس گفت: باهماهنگي جمعي از نمايندگان استان ضمن ارسال نامه اي به وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و وزير اطلاعات بر پيگيري و برخورد قانوني در اين خصوص به منظور جلوگيري از دستاويز قرار گرفتن انتشار اين مطلب براي عده اي سوء استفاده كننده، تاكيد كرديم تا مسئله به صورت قانوني پيگيري شده و تذكرات و برخوردهاي لازم انجام  گيرد.

وي افزود: روزنامه مزبور بايد نسبت به اين موضوع و انتشار اين مطلب بايد عذر خواهي كند واقدامات لازم را انجام دهد، 

اين نماينده مجلس ايران را شكل گرفته از قوميت هاي مختلف دانست كه براي يكديگر احترام قائل اند و اهانت به يكي از آنها موجب رنجش ديگران مي شود.

نايب رئيس كميسيون فرهنگي در ادامه اظهار داشت: اعتراض و تجمع نسبت به اين موضوع به قدر كافي انجام شده و بايد حواس همگان نسبت به برخي تحركات مشكوك جمع باشد.

وي اين تحركات را اينگونه عنوان كرد كه عده اي سوء استفاده كننده سعي دارند با انجام حركت هايي كه در برخي از سايت ها و بيانيه ها نيز درج شده، اين قضيه را بزرگ كنند و تحركاتي را بر ضد نظام داشته باشند كه همه بايد نسبت به اين موضوع حساس باشيم.

نماينده مردم تبريز با اشاره به اينكه اين افراد در نزد مردم شناخته شده هستند، اظهار داشت: اين عده خاص با اغراض سياسي مي خواهند از اين فضاي مغشوش، در راستاي پياده كردن اهداف و سياست هاي خود استفاده كنند كه مردم قهرمان و فهيم آذربايجان نيز بايد مواظب چنين تحركات اختلاف افكنانه بوده واجازه دهند تا مسئولان ذيربط اين قضيه را حل و فصل كرده و به پايان برسانند.

حجت الاسلام ميرتاج الديني به سخنان نايب رئيس مجلس اشاره كرد و گفت: همانطور كه اعلام شد، بايد اين قضيه خاتمه يافته تلقي شود، چون هشدارهاي لازم به حد كافي داده شده و نمايندگان مجلس نيز تا انجام مراحل قانوني و برخوردهاي لازم با عوامل اين موضوع پيگير اين قضيه هستند تا در آينده نيز چنين اتفاقي براي هيچ كدام از قوميت ها رخ ندهد.

وي با تاكيد بر اينكه ديگر نيازي به ادامه اين بحث و برگزاري تجمعاتي كه عده اي به دنبال آن هستند، وجود ندارد، اضافه كرد: همه مردم جزئي از ايران اسلامي و داراي رسالتي سنگين در جهان معاصر بوده و بايد دست در دست يكديگر در راستاي رسيدن به اهداف انقلابي و اسلامي تلاش كنند.

نايب رئيس كميسيون فرهنگي خطاب به تفرقه افكنان نيز گفت: بدانيد هيچگاه ملت ايران با تحريكات عده اي مغرض، اهداف اصيل خود را فراموش نخواهند كرد.

کد خبر 329204

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha