فرود هواپیمای ربوده شده لیبی در مالت/ تهدید به انفجار هواپیما

فرود هواپیمای ربوده شده لیبی در مالت/ تهدید به انفجار هواپیما

هواپیمای ربوده شده لیبی با تدبیر مقامات کشور مالت با ۱۱۸ سرنشین در مالت فرود آمد اما همچنان خطر انفجار آن توسط هواپیماربایان باقی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رسانه ها از ربوده شدن یک هواپیمای مسافربری متعلق به کشور آفریقایی لیبی خبر دادند.

در همین راستا، ۲ هواپیما ربا یک فروند هواپیمای ایرباس ۳۲۰ شرکت هواپیمایی «افریقیه ایرویز» را در یکی از پروازهای داخلی لیبی ربودند.

این هواپیمای مسافربری لیبی با ۱۱۸ سرنشین خود ربوده شد اما پس از مدتی در فرودگاه مالت فرود آمد.

«جوزف موسکات» نخست وزیر مالت نیز در همین زمینه تاکید کرد: هشداری در رابطه با احتمال ربایش هواپیمای لیبی که عازم جزیره ای در مدیترانه بود، دریافت کردیم. بنابراین به هواپیمایی داخلی لیبی اطلاع دادیم و آنها نیز مسیر این هواپیما را به سمت مالت تغییر دادند. نیروهای امنیتی ما آماده هستند.

این در حالی است که رسانه های مالت اعلام کرده اند دو عامل هواپیماربایی تهدید کرده اند در صورت عدم اجابت خواسته هایشان هواپیما را منفجر خواهند کرد.

برخی رسانه‌ها می‌گویند که دو هواپیماربا از طرفداران «معمر قذافی» دیکتاتور معدوم لیبی، و مسلح به نارنجک دستی هستند.  وزیر راه و ارتباطات لیبی نیز گفته است که مذاکره با هواپیمارباها آغاز شده است.

به دنبال این هواپیماربایی، فرودگاه مالت بسته شده و پروازهای دیگر فعلا به حالت تعلیق درآمده است.

منابع آگاه اعلام کردند که پس از فرود هواپیمای ربوده شده در فرودگاه مالت، این فرودگاه به روی هواپیماهایی که قصد فرود در آن را دارند، بسته شده است و دیگر پروازها به فرودگاه های مجاور منتقل شده اند.

 شبکه خبری الحدث نیز گزارش داد که ربایندگان هواپیمای لیبیایی خواستار آزادی «سیف الاسلام قذافی» پسر معمر قذافی شده‌اند

کد خبر 3857661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha