۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۵:۳۴

آیت الله حسینی بوشهری:

تصمیم شورای نگهبان بر اساس قانون بود/ لزوم افزایش نشاط انتخاباتی

تصمیم شورای نگهبان بر اساس قانون بود/ لزوم افزایش نشاط انتخاباتی

قم - امام جمعه قم با اشاره به معرفی کاندیداهای احراز صلاحیت شده توسط شورای نگهبان، گفت: شورای نگهبان بر اساس قوانین و نه از روی هوای نفس به این جمع‌بندی رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‎های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراها گفت: انتخابات مظهر آبروی نظام، اراده ملی، مظهر حماسه سیاسی و مردم سالاری دینی است.

وی افزود: تمام مسئولان کشور وظیفه دارند به گونه‌ای عمل کنند که انتخاباتی در تراز انقلاب اسلامی برگزار شود.

عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین اضافه کرد: برگزاری انتخاباتی سالم و بانشاط رقابتی و قانونمند انتظار مردم است.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات در کشور اظهار داشت: از محاسن برگزاری انتخابات در کشور، تجدید حیات جامعه، سبب حضور اقشار مردم در صحنه و فرصتی برای آشنایی مردم با مسائل واقعی کشور است.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد: قانون مداری باید به عنوان اصل اساسی مورد توجه همه مردم و کاندیداها باشد.

وی ابراز داشت: برخی از کاندیداهایی که توسط شورای نگهبان احراز صلاحیت نشدند رسماً بیانیه دادند که ما تابع قانون و شورای نگهبان هستیم که این امر جای خرسندی است.

امام جمعه قم تصریح کرد: شورای نگهبان بر اساس قوانین و نه از روی هوای نفس به این جمع‌بندی رسیده است.

قانون ثبت نام انتخابات اصلاح شود

وی در بخش دیگری از خطبه‎های خود با انتقاد از نقض قانون انتخابات بیان داشت: نقض قانون انتخابات سبب شد تا در ایام ثبت نام، شاهد حضور بسیاری از افراد برای ثبت نام باشیم و حتی کودک ۶ ساله نیز برای ثبت‌نام آمده بود که باید از مسئولان پرسید این بچه آیا مدیر و مدبر است که از او ثبت نام کرده‎اید که این مسئله جای نگرانی دارد

آیت الله حسینی بوشهری گفت: از شورای محترم نگهبان و مسئولان مربوطه درخواست می‎شود تا پس از برگزاری انتخابات، نقایص این قانون را برطرف کنند.

وی با تأکید بر رعایت اخلاق در ایام انتخابات بیان داشت: این تأسف‎بار است که در برگزاری هر انتخاباتی شاهد بی اخلاقی، تخریب و رواج دروغ باشیم و کاندیداها نیز باید اخلاق مداری را به درستی رعایت کنند.

ویژگی‎های کاندیداهای اصلح

عضو مجلس خبرگان در ادامه با اشاره به ویژگی‎های کاندیداهای اصلح بیان داشت: مردم باید به سوابق کاندیداها نگاه کنند و کاندید اصلح کسی است که ولایتمدار بوده و نسبت به زندگی مردم دغدغه داشته و پایبندی خود را به آرمان‎های امام و انقلاب اثبات کرده باشد.

وی با اشاره به سالروز تأسیس سپاه پاسداران در دوم اردیبهشت سال ۵۸ ابراز داشت: امام راحل در این روز فرمان تأسیس این نهاد را صادر کرد و باید اشاره کرد که سپاه پاسداران تنها جنبه نظامی ندارد بلکه هویت مردمی و مکتبی دارد و  به امام می فرمود اگر سپاه نبود کشور نیز نبود.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: تمام نیروهای مسلح کشور در حفظ آرمان‌های انقلاب نقش‌آفرین هستند و سپاه نیز در دوران دفاع مقدس و در دوران سازندگی و تا به امروز نقش فعالی در عرصه دفاع و همچنین اجرای پروژه‌های توسعه داشته است.

کد خبر 3958721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha