۲۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۳۳

مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور:

توسعه کتابخانه های عمومی زیربنای توسعه فرهنگی است

توسعه کتابخانه های عمومی زیربنای توسعه فرهنگی است

کرمانشاه- مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، توسعه کتابخانه‌های عمومی را یکی از زیربناهای توسعه فرهنگی دانست.

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، مهردخت وزیرپور، مشاور محترم دبیرکل و عضو هیئت امنای کتابخانه های عمومی کشور، ضمن بازدید از کتابخانه های عمومی امیرکبیر، علامه طباطبایی کرمانشاه و استقلال قزانچی، با مدیرکل و کارکنان اداره کل کتابخانه های عمومی استان دیدار و گفتگو کرد.

وی ضمن بازدید از بخشهای مختلف کتابخانه های عمومی امیرکبیر، علامه طباطبایی کرمانشاه و  استقلال قزانچی از وضعیت مطلوب این کتابخانه های ابراز خرسندی کرد و گفت: توسعه کتابخانه های عمومی زیربنای توسعه فرهنگی است و این توسعه نیازمند تلاش و کوشش تمامی کارکنان، مسئولین و کتابداران اداره کتابخانه های عمومی میباشد، که شکر خدا چرخ کتابخانه های عمومی در استان کرمانشاه به خوبی می چرخد، که این نشان از مدیریت درست و تلاش تمامی کارکنان این استان است.

مشاور دبیرکل و عضو هیئت امنای کتابخانه های عمومی کشور در کتابخانه عمومی استقلال قزانچی درباره این کتابخانه چنین گفت: این با سومی است که بنده از این کتابخانه بازدید میکنم، این کتابخانه از نظر محتوایی همیشه خوب بوده و هست، اما امسال با تلاش مدیرکل، کارکنان و کتابدار کتابخانه بازسازی های خوبی در ظاهر و ساختمان کتابخانه(رنگ آمیزی کتابخانه، تعویض چراغهای سقفی استاندارد، سرویس های بهداشتی مناسب و مرتب، بخش کودک مجزای مناسب و... و.) انجام گرفته است که بسیار شکیلتر و زیباتر شده است، که موجب شده کتابخانه از نظر محتوی و ظاهر تطابق بهتر و بیشتری داشته باشد.

عضو هیئت امنای کتابخانه های عمومی در دیدار با کارکنان اداره کل کتابخانه های عمومی استان ضمن ابراز خرسندی از حضور در این جمع تصریح کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی امسال بسیار خوب و چشمگیر برگزار شد و رشد ۷ برابری کرمانشاهیان موجب دلگرمی و بسیار امیدوار کننده است، بعنوان یک کرمانشاهی از اینکه در این سالها هر خبری از کتابخانه های عمومی کرمانشاه می شنوم خوشحال کننده است افتخار میکنم.

وی ضمن تشکر از تلاش مدیرکل و کارکنان محترم اداره کل، خاط نشان کرد: در نهاد کتابخانه های عمومی سعی شده است است علاوه بر توسعه و بهبود وضعیت کتابخانه های عمومی کشور، شرایط معیشتی کارکنان، مسئولان و کتابداران کتابخانه های عمومی کشور که یکی از دغدغه های مهم دبیرکل محترم نهاد میباشد نیز بهبود یابد که شکر خدا این امر تا حدود زیادی محقق شده است.

دکتر وزیر پور کتابخانه های عمومی را محلی برای گذران اوقات فراغت خانواده ها و فرزندان آنها دانست و گفت: هدف نهاد دوستی خانواده ها و فرزندان آنها با کتاب و کتابخوانی است، نمونه بارز آن هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی است که خانواده ها با هم کتاب ها را خوانده و بصورت خانوادگی در مسابقه شرکت کردند، همچنین استقبال کودکان و نوجوانان از جشنواره بسیار چشمگیر و مثال زدنی بود.

وی در ادامه گفت: در نهاد کتابخانه های عمومی سعی شده است کتابداران را از بین افراد تحصیل کرده رشته کتابداری و از افراد دلسوز و تلاشگر در نظر گرفته شود تا بتوانیم خدمات بهتری را در اختیار اعضا و مراجعین محترم قرار دهیم.

مشاور دبیرکل کتابخانه های عمومی در پایان برای تمامی کارکنان کتابخانه های عمومی کشور آرزوی موفقیت، شادی و سلامتی را از خداوند منان طلب کرد.

لازم به ذکر است، دکتر وزیرپور مشاور محترم دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور و عضو هیئت امنای کتابخانه های عمومی کشور، ضمن بازدید از کتابخانه های عمومی امیرکبیر، علامه طباطبایی کرمانشاه و استقلال قزانچی، با مدیرکل و کارکنان اداره کل کتابخانه های عمومی استان  نیز دیدار و گفتگو کرد.

کد خبر 4063235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha