۲۹ مرداد ۱۳۹۶، ۰:۰۷

شامگاه شنبه انجام شد؛

برگزاری مراسم تجلیل از ۳۰ آزاده شهرستان دماوند

برگزاری مراسم تجلیل از ۳۰ آزاده شهرستان دماوند

دماوند- ۳۰ آزاده شهرستان دماوند طی مراسمی تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه شنبه و به مناسبت ۲۶ مرداد مراسم بزرگداشت سالروز آزادگان میهن اسلامی در شهرستان دماوند، برگزار شد.

در ابتدای مراسم، شهردار دماوند ضمن خیر مقدم گویی به آزادگان و خانواده آن ها و مسئولان حاضر در مراسم گفت: در درجه اول هدف از برگزاری این مراسم یک تشکر و قدر دانی و تجلیل از آزادگان عزیز و خانواده شان است، در درجه دوم اینکه این یادآوری یک تداوم  از یک فرهنگ و اخلاق اجتماعی که باید تسری پیدا کند.

عباس صفری افزود : همه ما به فرهنگ ایثار و شهادت، فرهنگ درست کاری معتقد هستیم . این فرهنگ فرهنگی است که تلنگر می زند به کسانی که در امور اجرایی تصدی دارند و باید توجه داشته باشند که آزادگان وظایف خود را به درستی انجام دادند.
شهردار دماوند اظهار کرد : به هر حال بحث این است که آزادگان بر ما منت دارند و به از لحاظ فرهنگی بر عهده ماست که از آزادگان تشکر و تجلیل کنیم.

آزادگان جنگ تحمیلی را در تاریخ کشور منحصر به فرد کردند

معاون مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، نیز طی سخنانی اظهار کرد : تاریخ کشور ما ایران فراز و نشیب های فراوانی  در خود دارد که یکی از این تاریخ ها ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان عزیز به میهن اسلامی است.

مهرداد حسن جانی، گفت: در طول تاریخ ایران جنگ های مختلفی را به خود دیده است، چیزی که باعث منحصر به فرد شدن جنگ هشت ساله نسبت به دیگر جنگ ها شده است، بحث آزدگان ما است، در زمانی که در اسارت به سر می بردند عموما کاری کردند که دشمن را به اسارت خود در آورده بودند.

مدیون خانواده آزادگان هستیم

امام جمعه شهرستان دماوند نیز در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از خانواده آزادگان بر اهمیت عملکرد خانواده ها تاکید کرد و گفت : این مراسم بزرگداشت در واقع از جهت تکریم خانواده حائز اهمیت است، زیرا همه آزادگان ما بر اثر شکنجه ای که  در دوران اسارت متحمل شدند، درصدی از جانبازی را دارند و خانواده ها نقش بسزایی در رسیدگی به این عزیزان داشتند و ما همواره مدیون خانواده آزادگان هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی بر بزرگداشت مقام شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران تاکید کرد.

در حاشیه این مراسم، چند نفر از آزادگان به خواندن چند بیت شعر و تعریف خاطرات زمان اسارت پرداختند.

در پایان مراسم بزرگداشت سالروز بازگشت آزادگان عزیز به میهن اسلامی از ۳۰ آزاده شهرستان دماوند تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

کد خبر 4063745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha