۱۲ اسفند ۱۳۸۵، ۱۴:۳۵

سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد؛

صرفه جویی 450 میلیارد ریالی با تغییر ساعت رسمی کشور

صرفه جویی 450 میلیارد ریالی با تغییر ساعت رسمی کشور

بر اساس بررسی های کارشناسان سازمان بازرسی کل کشور، تغییر ساعت رسمی کشور در شش ماهه اول سال، کاهش یک ساعت از زمان اوج مصرف انرژی برق به میزان 450 میلیارد ریال و نیز معادل 622 میلیون لیتر کاهش مصرف سوخت نیروگاهها را در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد: با اجرای طرح تغییر ساعت رسمی کشور در سال آینده ضمن اینکه، یک ساعت از مصرف برق در ساعات اوج مصرف در کشور جلوگیری از هدر رفتن 5/1 میلیون مگاوات ساعت برق به ارزش تقریبی 450 میلیارد ریال در سال جلوگیری خواهد شد.

نتیجه بررسی های کارشناسان و بازرسان سازمان بازرسی کل کشور درباره "وضعیت مصرف انرژی در نتیجه عدم تغییر ساعت رسمی کشور" حاکی است: با تغییر ساعت رسمی کشور شاهد صرفه جویی معادل 5/1 درصدی مصرف برق  در کل کشور خواهیم بود. این میزان صرفه جویی با توجه به حدود 100 میلیون مگاوات ساعت انرژی مصرف شده در شش ماه اول سال 1385،  کاهش مصرف انرژی برق معادل 5/1 میلیون مگاوات ساعت به ارزش تقریبی 450 میلیارد ریال را در پی خواهد داشت.

این گزارش می افزاید: چنانچه سوخت نیروگاه ها گازوئیل در نظر گرفته شود، تغییر ساعت رسمی کشور، صرفه جویی به میزان 622 میلیون لیتر گازوئیل را نیز در پی خواهد داشت.

از سویی این تغییر ساعت می تواند از سرمایه گذاری های اضافی در احداث نیروگاه ها که به ازاء هر کیلووات ساعت 1000 دلار نیاز دارد، جلوگیری نماید.

کد خبر 455998

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha