۲۵ تیر ۱۳۹۰، ۱۲:۲۱

حجت الاسلام میرباقری:

عصر ظهور عصر تحقق ولایت حقه و استقرار اسلام است

عصر ظهور عصر تحقق ولایت حقه و استقرار اسلام است

قم - خبرگزاری مهر: رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با بیان اینکه ظهور قطعی اما علائم آن قطعی نیست تأکیدکرد: عصر ظهور عصر تحقق ولایت حقه و استقرار اسلام است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی میرباقری شامگاه جمعه در جمع زائران مسجد مقدس جمکران در سخنانی با بیان اینکه صراط اقوم وجود امام زمان(عج) است اضافه کرد: انسان در پرتو نور قرآن است که می تواند به حقیقت امامت و ولایت برسد.

وی با بیان اینکه ظهور امام زمان(عج) امری قطعی و جزء وعده های الهی است اظهارداشت: ممکن است در علائم ظهور بدا رخ دهد و قطعی نباشند اما در اصل ظهور تخلفی صورت نمی گیرد و وعده الهی تخلف ناپذیر است.

خلافت مومنان بر زمین قطعی است

میرباقری تصریح کرد: خداوند به مومنان از آغاز تا انتهای خلقت وعده داده است تا آنان را جایگزین دیگران کند و همه امکانات را در اختیار آنها قرارمی دهد و به خلافت می رساند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی اظهارداشت: اسلام دین مرضی خداوند است البته اسلامی که در آن ولایت ائمه محقق شود و عصر ظهور عصر تحقق ولایت حقه و استقرار اسلام است.

میرباقری بیان داشت: تمامیت نور الهی از شئونات الوهیت خداوند است و تمام شدن نور الهی که همان تحقق ولایت است در زمان غیبت متجلی خواهد شد.

ولایت نورخداست

وی افزود: در روایات بیان شده است که نور خدا همان ولایت است که مشرکان و کافران می خواهند آن را با فوت خاموش کنند اما خداوند حقیقت امامت را در دوران غیبت به اتمام می رساند.

وی با بیان اینکه عصر ظهور عصر تجلی نور تام در عالم و عصر تمامیت ولایت است اظهارداشت: دین الهی دارای باطن و ظاهری است که ظاهرش دستورات فقهی و شرعی است و باطن آن رسیدن به حقیقت عبودیت است.

میرباقری تاکیدکرد: عصر ظهور عصر تحقق دین، مرحله تمامیت ولایت و نور الهی در عالم است و تمامیت کلمات الهی به وجود امام عصر است و آزمایش حضرت ابراهیم و انبیاء اولوالعزم نیز با اقرار به مقام ائمه(ع) صورت گرفته است.

وی افزود: انبیاء اولوالعزم به این دلیل به این مقام رسیدند که با همه وجود و بدون درنگ به مقام ائمه و به خصوص امام زمان(عج) اقرار کردند.

ریا شرک مغفور است

میرباقری در ادامه با بیان اینکه ریای در عمل موجب شرک مغفور است تصریح کرد: کسی که اخلاص در عمل ندارد و دوست دارد دیگران او را تحسین کنند دچار شرک خفی شده است و اگر چه گناه مغفوری است اما باعث می شود انسان به مقام لقاء نرسد.

وی تاکیدکرد: کسی به مقام اخلاص می رسد که قلب و روح و همه وجودش به دنبال ولایت ائمه(ع) باشد و اگر به اخلاص رسید به مقام عبودیت می رسد.

رئیس فرهنگستان علوم و فرهنگ اسلامی عنوان کرد: در عصر ظهور مومنان به صورت دسته جمعی به مقام اخلاص می رسند و علت آن این است که بساط ظلم و جهل و ولایت طاغوت برچیده می شود و مردم با اعتصام به معصوم و به اندازه ظرف خود به طهارت و عصمت می رسند.  

کد خبر 1360207

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha