به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه استار چاپ مالزی، نویسنده این گزارش به توصیف ارتباط روحی خود با هنر خوشنویسی اسلامی ارایه شده در این نمایشگاه پرداخته و تلفیق فناوری های روز دنیا در حرکت امواج گونه خطوط را تجربه ای منحصر به فرد عنوان کرده است.
"امی کانتر" هنرمند مالزیایی در گزارش خود که تصاویری از آثار خوشنویسی هنرمندان ایرانی را به چاپ رسانده، آورده است: به جرات می توانم بگویم هیچ هنری در دنیا نتوانسته است به اندازه خوشنویسی اسلامی من را به این اندازه تحت تاثیر قرار دهد.
وی که خود یک هنرمند است، در مطلبش آورده است : اگر چه حتی معنای متون نوشته شده در آثار خوشنویسی را هم ندانی، انرژی مثبت و حرکات انرژی بخش خوشنویسی شما را سرشار از شور و احساس خواهد کرد.
نگارنده این گزارش در بخشی از مطلب خود به گفت و گو با پروفسور "امیرحسین ذکرگو" استاد ایرانی دانشگاه بین المللی اسلامی مالزی پرداخته و به نقل از وی آورده است: خوشنویسی اسلامی مهمترین شکل هنر اسلامی است.
به گفته ذکرگو زمانی که برخی کشورهایی اسلامی مانند مالزی و ترکیه استفاده از الفبای لاتین را آغاز کردند در ایران هنوز از الفبای اسلامی استفاده می شد و این نشان دهنده ارتباط نزدیک و قوی هنرمندان با کلمات و حروف اسلامی در ایران است.
وی در بخش دیگری از گزارش خود از قول "ماندانا برکشلی" استاد دانشگاه بین المللی اسلامی مالزی و برگزار کننده نمایشگاه آثار اساتید خوشنویسی ایران آورده است: استقبال از هنر خوشنویسی اسلامی به ویژه از منطقه خاورمیانه در چند سال اخیر در سراسر دنیا رشد قابل توجهی داشته است.
امی کانتر در گزارش خود به توصیف بسیاری از آثار ارایه شده در این نمایشگاه پرداخته و ارایه آثار با خطوط سنتی کوفی و اجراهای خلاقانه و مدرن از خوشنویسی را یکی از خصوصیات مهم این نمایشگاه دانسته است.
نمایشگاه آثار نقاشی خط اساتید خوشنویسی ایران با عنوان"هنر خوشنویسی اسلامی معاصر" روز شنبه هشتم مرداد ماه در گالری NN کوالالامپور گشایش یافت و تا 22 آگوست (31 مرداد ماه) پذیرای علاقمندان هنر خوشنویسی خواهد بود.
در این نمایشگاه 50 اثر از 22 تن از اساتید بنام خوشنویسی ایران همچون "محمد احصایی"، "غلامحسین امیرخانی"، "علی شیرازی"، "صداقت جباری"، " امیرحسین ذکرگو" و "محمدرضا آستانه" در معرض دید علاقمندان به هنر خوشنویسی قرار گرفته است.
نظر شما