به گزارش خبرگزاری مهر، خریداری طلا یا دیگر اقلام مجازی در بازی های رایانه ای چند نقشی آنلاین یا MMORPG پدیده ای رایج است به طوری که نتایج مطالعه ای نشان داده است ارزش این اقتصاد مجازی در سال 2011 به سه میلیارد دلار رسیده است.
بر اساس این نتایج از هر چهار بازیکن این بازی ها، یک نفر سالانه 369 دلار پول را صرف خریداری اقلام مجازی می کند. البته مشخص است که میان 369 دلار تا 16 هزار دلار اختلاف زیادی وجود دارد.
این مرد چینی برای خریداری یک شمشیر عتیقه در بازی به نام "عصر وولین" که در فضای بازی شمشیری منحصر به فرد و ارزشمند به شمار می رفت، 16 هزار دلار پرداخت کرده است.
بر اساس گزارش میل آنلاین، کاربران دیگری نیز بوده اند که چنین هزینه های گزافی را برای خرید اقلام مختلف در درون بازی های مجازی پرداخت کرده اند، برای مثال کاربری برای خریداری "Hook of Departure" در یک بازی هزار و 600 دلار پرداخت کرده و کاربری دیگر غلاف مجازی یک سلاح را با قیمت دو هزار و 500 دلار خریداری کرده است.
نظر شما