۲۴ شهریور ۱۳۹۱، ۱۲:۳۵

در قالب بازی رایانه‌ای/

"سیاوش" از دل شاهنامه به دنیای بازی‌ها آمد

"سیاوش" از دل شاهنامه به دنیای بازی‌ها آمد

بازی رایانه‌ای "سیاوش" که روایت زندگی این قهرمان اساطیری در شاهنامه فردوسی را در بردارد در یازده مرحله بازی توسط نشر سورنا پردازش آریا، روانه بازار شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بازی رایانه ای سیاوش، اکشن نقش آفرینی است که با معماهای خاص در مراحل مختلف است که امکان استفاده از آیتم های گوناگون برای قهرمان را می دهد که این امکان قابل هدایت، به بازیکن فرصت بازی در فضای تخیلی باستانی ایران و توران را می دهد.

بیان داستان حماسی انتقام سیاوش در قالب شخصیت های قهرمانان ایرانی با جذابیت های موجود، هدف ساخت این پروژه است. بازی این بازی رایانه ای به این صورت است که بازیکن به صورت کلی کنترل یک کاراکتر را بر عهده خواهد گرفت. ممکن است قهرمان افرادی را نیز برای مبارزه اجیر کند که در این صورت دستورات کلی چگونگی حرکت آنها نیز به دست هوش مصنوعی خواهد بود.

تمرکز بازی در مبارزات ها، آیتم بستن ها برای قهرمان، استفاده از مهارت های مختلف و تمرکز در روند ساده یا معمایی مراحل است. استفاده از شاخصه های جذاب دیگر بازی های هم سبک و بیان داستان جذاب تخیلی باستانی ایران، می تواند تفاوت سیاووش با دیگر بازی های هم سبک باشد.

جذابیت های مبارزه ای در حملات به صورت ساده یا به صورت مهارت  با جلوه بصری زیبا در کنار کار با آیتم های مختلف و در ادامه، حل معماها و داستانی بودن مراحل و ماموریت های مختلف و بعضی مواقع مخفی بازی، لذت بازی را برای بازیکن به دنبال خواهد داشت.

داستان این بازی های رایانه ای از شاهنامه ، بندهش و اوستا ، استخراج شده است و در این مجموعه داستان کشته شدن سیاوش توسط افراسیاب و انتقام گیری پسرش کیخسرو را روایت می کند. این بازی برای گروه سنی بالای 12 سال مناسب است.

بارزترین بخش بازی رایانه ای سیاوش، بخش فنی آن است که توسط برنامه نویسان ایرانی نوشته شده است و از هیچ ابزار و یا موتور آماده ای استفاده نشده است. این مهم به تیم تولید این اطمینان را داده است که توان ساخت موتور های گرافیکی ، ادیتور های سه بعدی ، زبان های اسکریپت و کلیه بخش های مختلف یک بازی کامل را دارند و در آینده نگرانی از بابت تحریم و محدودیتهای موجود در موتورهای آماده را نخواهد داشت. و مهمتر از همه یادگیری و بومی شدن این دانش مهمترین هدف تیم بوده است. 

لازم به ذکر است کسب عنوان بهترین بازی سال،کسب عنوان بهترین دست آورد فنی،کاندید دریافت جایزه بهترین کارگردانی هنری،کاندید دریافت جایزه بهترین موسیقی،کاندید دریافت جایزه بهترین صدا گذاری و افکت،کاندید دریافت جایزه ویدئو های سینماتیک و کاندید دریافت جایزه بهترین طراحی بازی از سابقه های حضور جشنواره ای این بازی رایانه ای بوده است.

کد خبر 1693917

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha