به گزارش خبرنگار مهر، حجتالاسلام حمید رضا مهدویبیات شامگاه شنبه در همایش حماسه نهم دی و تبار براندازان که از سوی خانه انقلاب اسلامی و ولایت برگزار شد، اظهار داشت: حماسه نهم دی توانست تمام لطمههایی که شیطان بزرگ در این فتنه بر ما وارد کرد را جبران کند، اما تعطیل شدن ساعتها فکر در حوزه علمیه، مدارس و غیره برای پیشبرد نظام را نمیتوان جبران کرد و این سودی است که در نهایت دشمن از فتنه برد که چیز کمی نیست.
وی افزود: البته این نکته را نباید از نظر دور نگه داریم که حضور مردم در روز نهم دی بخشی از پیشرفت کشور را رقم زد، اما آسیبشناسی ریشههای این فتنه برای جلوگیری از تکرار این تجربه ناخوشایند ضروری است.
این تحلیلگر سیاسی با اشاره به شور انتخاباتی سال 88 تاکید کرد: در عرف دنیا پس از 30 سال انقلابیترین کشورها مانند کوبا نیز نتوانستند جوش و خروش خود را حفظ کنند اما مردم ایران در انتخابات چهار سال گذشته با شور خاصی به صحنه آمدند و از تمام امکانات خود برای تبلیغ کاندیدای خود استفاده کنند.
وی ادامه داد: علیرغم تمام اختلاف سلیقهها مردم در این زمان با یکدگر متحد بودند و در انتخابات نیز بر خلاف گمانهزنیهای دشمنان پس از 30 سال پرشورتر از همیشه به پای صندوقهای رای آمدند.
مهدوی بیات تاکید کرد: توطئههای دشمنان پیش از اعلام نتیجه انتخابات آغاز شد و این گونه این شیرینی عظیم را بر کام ملت ایران تلخ کردند.
بررسی سه نوع تحلیل در فتنه 88
وی با اشاره به اینکه در ارتباط با فتنه 88 با سه نوع تحلیل روبرو هستیم، گفت: برخی مانند آقای هاشمی در حال القای این شبهه هستند که جریان فتنه 88 توهمی بیش نیست و آشوبهای این سال تنها هیجانی بیش از حد بوده که مردم نتوانستند آن را مدیریت کنند.
این تحلیلگر سیاسی ادامه داد: این افراد معتقدند در آن زمان عدهای دلشان شکست و تنها راه برگشتن ثبات به کشور این است که دل آنها را به دست آورده و دولت آشتی ملی را تشکیل دهیم.
وی با اشاره به اینکه این یک تحلیل مغرضانه است، بیان داشت: رهبر انقلاب تنها فردی بودند که چند ماه پیش از انتخابات و در سخنرانی خود در فرودینماه در شهر مشهد خبر از فتنه دادند و پیش از اینکه مردم آگاه شوند نیز به افرادی مانند موسوی گوشزد کردند که خط خود را جدا کنند و ابزاری در دست فتنهگران نباشند.
حجتالاسلام مهدوی بیات تصریح کرد: از سویی جنس هواداران بیگانه ماجرا از وزیر خارجه آمریکا گرفته که به طور رسمی تشکر خود را از اصلاحطلبان اعلام کرد تا منافقان و دیگر دشمنان نظام به خوبی این تحلیل را خنثی میکند و نشان میدهد به واقع توطئهای در کار است.
وی تاکید کرد: همچنین نوع شعارها و رفتارهای برخی کاندیداها با انتخابات معمولی سازگار نبود که از موارد شاخص آن دروغهای صریحانه مناظرهها و رنگهایی بود که سه کاندیدا انتخاب کردند و نمادهای آن برای هر فردی که کمی با انقلابهای مخملین آشنایی داشته باشد، واضح است که البته باید بگوئیم تنها موسوی با آگاهی کامل این رنگ را انتخاب کرد و کروبی خواست خود را شبیه کند.
تحمیل گفتمان سیاسی و اقتصادی به مردم پس از جنگ
این تحلیلگر سیاسی با اشاره به روی کار آمدن دو دولت دولت سازندگی و اصلاحات پس از جنگ، تاکید کرد: دولت هاشمی رفسنجانی پس از روی کار آمدن گفتمان توسعه را پیش کشید و گفت این طبیعی است زیر چرخ توسعه عدهای از فقرا له شوند.
وی بیان داشت: از دیگر تفکرات این دولت این بود که برای توسعه لازم است دست مدیران باز باشد و اگر در این میان افرادی مانند کرباسچی ایجاد شوند، نیز اشکال ندارد چرا که این امر نیز جزو غرامتهای توسعه است.
مهدوی بیات ادامه داد: در آن زمان این تفکر وجود داشت که دست مدیر باید باز باشد و اطرافیان مسئول نیز میتوانند از امکانات استفاده فراوان کنند و این باعث دلگرمی وی میشود تا در جای خود زحمت بکشد و حسابی کار کند اما از این تفکر دزدیهای فراوان در سیستم نفت، صنعت و معدن بیرون آمد.
وی تصریح کرد: بنابراین تحلیل دوم میگوید که به مدت 16 سال گفتمان خاصی داشت جا میافتاد، اما در سال 84 مردم همه چیز را وارونه کردند و خواستار کسی شدند که به جای اینکه مانند خاتمی در کاخ ریاست جمهوری بنشیند نوکر مردم و در میان آنها باشد، برای مردم شبانهروز کار کند و با رانتخواری به مبارزه برخیزد.
این تحلیلگر سیاسی اضافه کرد: بنابراین عدهای در داخل از تغییر گفتمان مردم نگران شدند و تصمیم گرفتند که نه تنها اجازه ندهند، این روند 4 ساله به هشت سال مبدل شود بلکه خدمات چهار سالنه را نیز از میان ببرند که با هوشیاری رهبر معظم انقلاب موفق نشدند.
وی اضافه کرد: نکته مهمی که باید از فرمایش رهبر انقلاب در این زمینه دریابیم این است که در این میان دیگر شخص احمدینژاد مهم نیست بلکه گفتمانی که احیا کرد را نباید بگذاریم از میان برود.
سیاهنمایی مطلق هاشمی با شعار برگشت به مدیریت گذشته
حجتالاسلام مهدوی بیات تاکید کرد: هاشمی رفسنجانی در حال جا انداختن این شعار برای انتخابات سال آینده در اذهان است که کشور باید به مدیریت پیش از سال 84 برگردد که این سیاهنمایی مطلق است به این معنا که 8 سال تمام مدیریت کشور اشکال داشته که این امر مخالف نظر رهبر انقلاب است.
وی ادامه داد: بنابراین ایجاد فتنه از ترس از جا افتادن گفتمان یکی دیگر از تحلیلهایی است که در زمینه فتنه 88 صورت گرفته که بخشی از این تحلیل درست است، اما نتیجهگیری آن غلط است چرا که این گفتمان متعلق به احمدینژاد نیست بلکه گفتار امام خمینی (ره) است.
این تحلیلگر سیاسی با بیان اینکه تحلیل دیگر اشاره دارد به این موضوع که این توطئه از سالها قبل برنامهریزی شده است، گفت: امام خمینی(ره) نیز پس از انقلاب فرمودند که فریب ظواهر را نخورید، چرا که دشمن برای 30 تا 40 سال دیگر شما را برنامهریزی کرده است.
وی با اشاره به تاسیس ماهنامه کیهان فرهنگی تاکید کرد: زمانی که خاتمی وزیر ارشاد دوره هاشمی شد دستش باز شد و افرادی مانند حجاریان، سروش و افراد دیگر که در کیهان فرهنگی کار میکردند، وارد وزارت ارشاد شدند و به قدری این مجله انحراف ایجاد کرد که توقیف و خاتمی به همین دلیل استعفا داد.
تشکیل حلقه کیان با محوریت افراد درگیر در فتنه 88
مهدوی بیات بیان داشت: در این زمان حلقه کیان با محوریت 30 تا 40 نفر که همگی در فتنه 88 دخالت داشتند، تشکیل شد و آنها نتابج جلسات هفتگی خود را در کیان منتشر و با مطرح کردن مباحث مختلف سعی داشتند جامعه را برای 20 سال دیگر آماده کنند.
ایجاد مرکز مطالعات استراتژیک برای نهادینه کردن توسعه سیاسی در کشور
وی با اشاره به ایجاد مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری در دوره هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: قرار بود این مرکز مغز متفکری باشد برای سازندگی کشور اما واقعیت این است که رئیس آن موسوی خوئینیها از همین حلقه بود و خود اعتراف کرد که این مرکز را با پول دولت برای نهادینه کردن توسعه سیاسی در کشور ایجاد کرده است، در حالی که بحث هاشمی رفسنجانی توسعه اقتصادی بود.
این تحلیلگر سیاسی با اشاره به اینکه اصلاحطلبان از همان زمان در حال برنامهریزی برای به قدرت رسیدن خود بودند، تاکید کرد: در زمان هاشمی رفسنجانی دو هزار و 500 دانشجو با پول دولت بورسیه و به کشورهای اروپایی برای گرفتن مدرک دکترا بورسیه شدند، چرا که این تفکر وجود داشت که کشوری که میخواهد توسعه پیدا کند، نیازمند نیروهای انسانی است.
وی ادامه داد: محسن میردامادی، محمدرضا خاتمی، اکبر گنجی و مصطفی تاجزاده و افراد مشابه از جمله این افراد بودند که در اروپا انجمن اسلامی تشکیل دادند و سروش نیز به مدت 6 ماه تمام تئوریهای خود را برای آنها تبیین کرد و این افراد متخصص با تفکر سکولاریسم برگشتند.
حجتالاسلام مهدوی بیات تاکید کرد: پس از بازگشت این افراد دولت و مجلس به دست اصلاحطلبان افتاد و هر کدام از این افراد مسئولیتهای خطیری را بر عهده گرفتند و اینگونه هدف اصلاحطلبان به بار نشست.
خانه هنرمندان، مکانی برای پرورش متفکران انقلاب مخملین
وی تصریح کرد: در همین زمان خانه هنرمندان نیز تشکیل شد که به ظاهر مکانی برای گرد آمدن هنرمندان بود، اما در واقع تمام متفکران انقلاب مخملین در این مکان پرورش یافتند.
این تحلیلگر سیاسی ادامه داد: همچنین در دورهای که خاتمی وزیر ارشاد بود تیم مقتدر و متخصص روزنامهنگاری بود که با پول وزارت ارشاد تربیت شد که نقش خود را به خوبی ایفا کردند.
وی ادامه داد: سلام یکی از این روزنامهها بود که با مدیرت موسوی خوئیینیها ایجاد شد و سروش، حجاریان و جمال کدیور در آن قلم میزدند، بنابراین میبینیم که این افراد در آن واحد همه جا حضور داشته و بسیار نیز پرکار هستند.
مهدوی بیات تاکید کرد: زمانی که روزنامه سلام به ظاهر بسته شد تمام تیم روزنامه سلام در 11 روزنامه دیگر مانند جامعه، طوس و نشاط مطلب مینوشتند و این موضوعی است که خودشان به آن اعتراف کردند.
وی تاکید کرد: حالا آنها به اندازه لازم تئوری، پشتوانه فکری و علمی و گفتمانی برای انفجار بزرگ در کشور آماده شده بود و به اندازه کافی نیرو نیز داشتند، اما تنها مشکل آنها هاشمی رفسنجانی بود.
این تحلیلگر سیاسی بیان داشت: بنابراین پروژه تخریب هاشمی را آغاز کردند چرا که معتقد بودند اگر وی را کنار نزنند، خاتمی نمیتواند کاری انجام دهد.
دولت خاتمی محصول زحمات هاشمی بود
وی ادامه داد: زمانی که هاشمی کاندیدای مجلس شد از ترس اینکه بتواند رئیس مجلس نیز بشود با تقلب و دسیسه کاری کردند که وادار به استعفا شود، چراکه هاشمی آنقدر جدی بود که اجازه هر کاری را به آنها ندهد، گرچه دولت خاتمی محصول زحمات هاشمی و ترویج ادبیات و گفتمان وی بود.
حجتالاسلام مهدوی بیات با اشاره به اینکه در طول چهار سال نخست ریاست جمهوری خاتمی هدف اصلحطلبان تحت سیطره قرار دادن نخبگان جامعه بود، گفت: خاتمی همیشه با جوانان بود و با زبانی با آنها صحبت میکرد که مردم عادی درک نمیکردند و کم کم این باعث بالا رفتن توقعات از نظام شدند و باور اینکه آزادی وجود ندارد.
وی ادامه داد: در این هنگام از سویی تیم خاتمی به نظام فشار میآورد و از سویی قصد داشتند با ایجاد هیجانات کاذب مطالبات خود را به نام مردم رقم بزند.
تحلیلگر سیاسی تاکید کرد: حلقه کیان قصد داشت که تلفیقی از فرهنگ غرب با ارزشهای ملی را قصد داشت به خورد مردم جامعه دهد و در این میان اسلام جایی نداشت.
وی اضافه کرد: همچنین مطابق نظر خاتمی هر چه مانع این ساختار بود باید خودش را اصلاح میکرد، بنابراین در این مرحله دین باید خودش را با آزادیها تطبیق میداد.
جامعه مدنی و ادعای راهپیمایی بر علیه خداوند
مهدوی بیات تصریح کرد: بنابراین اصلاحطلبان اول تلفیق فرهنگ و علمآموزی غرب با اقتضائات بومی و سپس ضرورت توسعه سیاسی به معنای لیبرال دمکراتیک را مطرح و از دل آن جامعه مدنی را بیرون کشیدند که در آن فردی مانند اصغر زاده که در دولت خاتمی در شورای شهر رای آوره بود به صراحت گفت که در جامعه مدنی میتوان علیه خدا نیز راهپیمایی کرد.
وی با بیان اینکه رهبر انقلاب در جواب خاتمی گفتند که اگر منظور از جامعه مدنی جامعه مدینهالنبی است ما برای آن جان میدهیم، تاکید کرد: اگر نگهبان امینی مانند رهبر نداشتیم که ادبیات اینها را مختل کند، امروز جامعه مدنی مختل شده بود که زمانی که خاتمی دم از اصلاحات میزد، رهبر بارها به او تذکر دادند که معنای آن را روشن کند چرا که به اشتباه تعبیر میشود، اما وی این کار را انجام نداد چرا که معنای آن با فساد یکی بود.
این تحلیلگر سیاسی بیان داشت: نهم دی به واسطه بصیرت مردم ایران خلق شد و در تاریخ ماندگار میشود، اما فتنه 88 ابعاد مختلفی در زمینه برنامهریزیها و توطئههای دشمنان داخلی و خارجی دارد و لازم است اندیشمندان ابعاد آن را بری مردم آشکار کنند تا با استفاده از این تجربه دیگر در دام فتنهگران فرو نیفتیم.
نظر شما