به گزارش گروه فرهنگ و هنر "مهر" ابراهيم نامجويان مستند ساز ضمن بيان اين مطلب در دومين جلسه نمايش فيلم كانون فيلم ناجي هنر پس از اكران فيلم « رودخانه مرموز » با اشاره به اين فيلم گفت: رودخانه مرموز يكي از فيلم هاي مطرح در دهه اخير است كه من اين فيلم را از لحاظ سينمايي و كارگرداني در سطح متوسط مي دانم. در واقع تمام ارزشهاي اين فيلم به پردازش شخصيت هايش خلاصه مي شود.
وي با بيان اينكه شخصيت هاي اين فيلم همه خاكستري هستند تصريح كرد: ما هيچ شخصيت مثبتي نمي بينيم و نبايد دنبال قهرمان و ضد قهرمان بگرديم . هركسي كاري مي كند و به خاطر منافع خودش درگير مسئله اي مي شود كه به نظر خودش درست است.
امير قادري منتقد حاضر در جلسه هم با بيان اينكه پليس در « رودخانه مرموز » قرار نيست بطور كامل شكافته شود اظهار داشت: الگويي كه در سينماي پليسي رعايت ميشود كشف حقيقت است كه سينماي ايران هم از آن تبعيت مي كند اما در اين فيلم ماجرا ها كامل و صريح نيست. پليس شخصي نيست كه تمام مشكلات را حل كند و به نتيجه خوبي برسد.
وي افزود: كلينت ايسوود در اين فيلم مرزي بين قانون و بي قانوني قرارنداده و گره داستان با قانون و پليس باز نمي شود بلكه قانون بخشي از ماجرا است و پليس بخش نه چندان جدي مسئله را حل مي كند. اين فيلم نقش قانون در جامعه را به چالش مي كشد.
نامجويان در پايان اين جلسه با اشاره به شكل گيري كانون فيلم ناجي هنر گفت: خوشحالم در نيروي انتظامي فيلمي پليسي مي بينيم كه پليسش قابل تحليل است و اميدوارم با ادامه فعاليت اين كانون توقعاتي كه از پليس آرماني داريم برآورده شود.
قادري هم تشكيل اين كانون را ثمره ديدگاهي كه ناجا نسبت به جامعه داشته دانست كه بعد از مدتي منجر به شكل گيري كانون فيلم شده است.
به گزارش روابط عمومي موسسه فرهنگي هنري ناجي هنر احمد ميكائيل زاده مسئول اين جلسات كه اجراي آن را هم بر عهده داشت در توضيحاتي با بيان اينكه ما براي اين كانون فيلم هاي سي و پنج ميليمتري چون سرپيگو، بعدظهر نحس را خريداري كرده ايم اظهار داشت: منتظر تجهيز شدن سالن نمايش ناجي هنر به دستگاه آپارات هستيم تا نمايش اين فيلم ها را آغاز كنيم كه اميدواريم اين مهم تا جلسه بعد در ماه آينده صورت پذيرد.
نظر شما