ابراهيم زاهدي مطلق تصريح كرد : كساني ، كتابهايي درمورد زندگي پيامبران نوشته اند ، در صورتي كه حتي نمي توانند قرآن را به درستي بخوانند ! وقتي شخصي تا سن چهل سالگي نتوانسته قرآن را ياد بگيرد ، علي رغم اينكه انسان خوب و مسلماني است ، چه اصراري دارد كه راجع به پيامبر( ص ) بنويسد ؟ يا اينكه به خاطر مسائل مادي دراين خصوص سفارش قبول كند ؟!
زاهدي مطلق : با داستانهايي مواجه شده ام كه تاريخ مربوط به دوره آن معصوم و امام را اشتباه نوشته اند ، يعني حتي نمي دانستند كه پيامبر يا امام مورد بحث درزمان كدام خليفه زندگي مي كرده است ! و يا جمله عربي را به عنوان آيه بيان كرده اند در صورتي كه حديث بوده است ... ! |
وي اضافه كرد : با داستانهايي مواجه شده ام كه تاريخ مربوط به دوره آن معصوم و امام را اشتباه نوشته اند ، يعني حتي نمي دانستند كه پيامبر يا امام مورد بحث درزمان كدام خليفه زندگي مي كرده است ! و يا جمله عربي را به عنوان آيه بيان كرده اند در صورتي كه حديث بوده است ... ! مطمئنا كساني كه به اين صورت مي نويسند در حد خود تاثيرگذارهستند و لاغير .
ابراهيم زاهدي مطلق اظهار داشت : " بحث دين " با كسي تعارف ندارد ، مگر مي شود كسي كه روزه نمي گيرد در مورد روزه قصه بنويسد و قصه اش هم تاثيرگذار باشد ؟! شرط اول موفقيت يك اثر وهنر صداقت است ، وقتي دراثري اعتقاد نباشد ، صداقت هم نيست ، بنابراين تاثيرگذارهم نخواهد بود .
وي افزود : ما انسانهاي مادي هستيم و چون عالم ماده را مي بينيم ، گمان مي كنيم كه وقتي زيبا بنويسيم تاثيرمي گذاريم در صورتي كه مسائل ديگرهم تاثيرگذار هستند ، مثلا اگر زيبا بنويسيم فقط پنجاه درصد مي توانيم تاثير گذار باشيم و پنجاه درصد بقيه به روح اثر مربوط مي شود كه خيلي ها از آن غافلند ، بنابراين آثارشان هم تاثيرچنداني ندارد .
كتابهايي با عنوان " باز آفريني " به چاپ مي رسد كه نويسندگان آن ، معناي بازآفريني را نمي دانند ، آنها نثري قوي و محكم راتبديل به نثري ساده و ابتدايي مي كنند ! |
وي در پايان گفت وگو با مهر گفت : امروزه كتابهايي كه لذت مطالعه را ندارند با عنوان " باز آفريني " به چاپ مي رسد كه حتي نويسندگان آن كتابها ، معناي بازآفريني را نمي دانند به طوري كه دريك بازآفريني ، نثري قوي و محكم راتبديل به نثري ساده و ابتدايي مي كنند ! اصطلاحا اين كتابها را بازآفريني مي گويند كه نمي تواند تاثير گذار باشد ، زيرا در روح و وجود اثر صداقت و جوششي وجود ندارد .
نظر شما