به گزارش خبرنگارتئاتر"مهر" ، در ابتدا " طلا معتضدي " نويسنده اين نمايشنامه گفت: در اين اثر ساختار براي من قبل از هر چيزي مهم بود يعني ابتدا ساختار اثر شكل گرفت بعد قصه به ذهنم آمد . به نظر من قصه ها همه تكراري شده اند بنابراين ما بايد در ساختارها تغييراتي ايجاد كنيم. اساس اين نوع نگارش در هزار و يكشب نيز آمده است .
وي افزود: مايل نبودم در اين نمايشنامه هيچ حكمي صادر كنم و درواقع اين عدم قطيعت شخصيت ها را دوست دارم.
اين نمايشنامه نويس جوان همچنين در مورد محوريت تقدير در اثرش تصريح كرد: من مانند نويسندگان يونان باستان تقدير گرا هستم و معتقدم بر خلاف نظر اگزيستاليستها ، انسان اسير تقديري است كه خداوند براي او در نظر گرفته است.
در ادامه "مجتبي معاف" كارگردان نمايش " بكش تا اونجا كه نفس داري بكش ! " گفت: صحنه نمايش ما كاملا متضاد است اما در باطن كاملا موازي پيش رفته است. طراحي صحنه و چيدمان براي ما بسيار مهم بود زيرا بايد سريع از يك موقعيت به موقعيت ديگر برويم .
وي افزود: محوريت اين نمايشنامه تقابل مرگ وزندگي است. آدمهاي اين نمايش در حال تظاهر به زندگي و زنده بودن هستند . شخصيتها به شدت خاكستري هستند و در مورد هيچ كدام آنها نمي توانيم حكم قطعي صادر كنيم .
معاف همچنين متذكر شد : من بر خلاف خانم معتضدي اصلا به تقدير معتقد نيستم و در نمايش اين كاراكتر ها و موقعيت نمايشي هستند كه تقدير نمايش را مشخص مي كنند.
"هادي حجازي فر" يكي از بازيگران اين نمايش نيز گفت: عدم قطعيت در همه شخصيتهاي اين نمايش وجود دارد، شخصيت ها در تناقض ها و جايگاهي كه ايستاتده اند ، وجود دارد.
لازم به توضيح است، برخي از منتقدان حاضر در اين نشست مطبوعاتي تنها ويژگي اين نمايش را خاكستري بودن بودن شخصيتها مي دانستند.
نشست مطبوعاتي نمايش " بكش تا اونجا كه نفس داري ، بكش !" با حضور نويسنده و كارگردان و عوامل نمايش در مركز هنرهاي نمايشي برگزار شد.
کد خبر 230733
نظر شما