"علي عبدالعلي زاده"، كارگردان سينماي كودك، ضمن بيان اين مطلب در گفت وگو با خبرنگار سينمايي "مهر"، درمورد دوران درخشان سينماي كودك، گفت : درسالهاي پاياني دهه شصت، سالهاي خوب و موفقي در حيطه سينماي كودك داشتيم و اين روند تا سالهاي ابتداي دهه هفتاد تداوم داشت .
وي در ادامه افزود : سينماي كودك ما، اگر ويژگي منحصر به فردي داشت، به سرنوشت فعلي اش دچار نمي شد و دچار معضل عدم اكران توليداتش و عدم ارتباط با مخاطب نمي بود. الان در تمام دنيا توليدات انيميشن و كودك حرف اول و آخر را در فروش مي زند و مورد استقبال واقع مي شود ، البته در دوران موفق سينماي كودك ما فيلم هايي كه داراي فضاي شاد با داستانهاي جذاب و مخاطب پسند بودند ، مي توانستند موفق عمل كنند ، البته نبايد فراموش كنيم در آن سالها خبري از ماهوارها و سي دي ها و دي وي دي ها نبود و سينماي ما نتوانست با آنها به رقابت برخيزد و كم كم به حاشيه رفت و توليدات سينماي كودك ايران،به يك سري از آثار تلخ انديشانه و كودك گريز منحصر شد و اتفاقا جشنواره كودك هم از اين آثار حمايت مي كرد و جوايزش را نيز به اين گونه توليدات مي داد.
13 گربه روي شيرواني داغ - اثر: علي عبدالعلي زاده
سازنده "سرتو بدزد رفيق" تاكيد كرد: جشنواره كودك تا وقتي كه سعي مي كند مثل جشنواره فيلم فجر فيلمهايي را مورد توجه قرار دهد كه در سطح جشنواره هاي خارجي هم مورد توجه واقع شده است و به نوعي مخاطب گريز هستند ، نمي تواند به درستي رسالتش را انجام دهد، چون در حيطه سينماي كودك اكثر مخاطبان به فيلم هاي مفرح و جذاب توجه دارند و زياد به آثار در باره كودك توجه نشان نمي دهند.
نظر شما