حجت طباطبايي، دبير اين جشنواره در گفت وگو با خبرنگار فرهنگ وهنر "مهر" در مشهد، ضمن بيان اين مطلب افزود : نمايشنامه خواني بهترين اهرم جهت پرورش قدرت بيان بازيگر و همچنين فرصتي مناسب براي بازيگر و كارگردان است كه با حداقل هزينه به پرورش ويژگيهاي بيان يبپردازند .
وي خاطر نشان كرد : متون ايراني بر گرفته از فرهنگ ايراني و پرداختن به زندگي و شخصيت حضرت علي (ع) با توجه به حضور در ماه مبارك رمضان از جمله اولويت هايي است كه امسال در خصوص متنهاي نمايشي براي شركت كنندگان در نظر گرفته شده است .
طباطبايي آموزش ژانر، تراژدي و كمدي در كار نمايش را از جمله اهداف اين جشنواره بر شمرد و افزود : گردهمايي جامعه تئاتر خراسان در كنار هم از ديگر برنامه هايي بود كه به واسطه برگزاري اين جشنواره اتفاق افتاد .
وي از ديگر تفاوتهاي اين جشنواره با ساير جشنواره هاي مشابه به برگزاري جلسات تحليل متن و بيوگرافي نويسنده دانست و اظهار داشت : نويسندگان موظفند تا بر روي متن و محتوايي كه كار مي كنند مخصوصا اگر روي متون خارجي فعاليت مي كنند تحليل داشته باشند و همراه آن بيوگرافي از نويسنده را نيز به دبير خانه بفرستند .
طباطبايي شيوه داوري آثار اين جشنواره را متفاوت دانست و تاكيد كرد : در اين شيوه داوري تا پايان روز اختتاميه ، داوران براي شركت كنندگان و مخاطبان مشخص نمي شوند و از امتيازات ديگر اين نوع داوري اين است كه بازي هيچ بازيگري و متن هيچ نويسنده اي با ديگر شركت كنندگان مقايسه نمي شود بلكه ملاك و معيار سنجش نقش ، متن نوشته و توجه به توانا يي ها و ويژگيهاي فردي شخص مد نظر مي باشد .
نظر شما