داشتن پروانه ویدیویی نباید مانع حضور فیلم‌ها در فجر می‌شد

کارگردان فیلم «ماهی و گربه» اعلام کرد آنچه باید معیار حضور فیلم‌ها در فجر قرار گیرد کیفیت آثار است نه داشتن پروانه ساخت ویدیویی یا سینمایی.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام مکری درباره بخش «هنر و تجربه» سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر گفت: امسال اولین سالی نیست که این بخش در جشنواره فیلم فجر به طور مستقل حضور دارد و سال گذشته هم فائزه عزیزخانی برای فیلم «روز مبادا» جایزه این بخش را دریافت کرد.

وی افزود: جشنواره ها همیشه ناچارند ملاحظاتی برای بخش اصلی در نظر بگیرند زیرا قرار است گیشه سینما را هدایت کنند به همین دلیل نیازمند تأکید بر ابعاد هنری فیلم بدون در نظرگرفتن ملاحظات اکران هستیم.

این کارگردان عنوان کرد: بخش «هنر و تجربه» برای گسترش زبان سینما به مفهوم هنری آن به وجود آمد و این بخش می تواند نماینده این نوع جشنواره ها در جهان باشد. سینمای «هنر و تجربه» در دیگر جشنواره ها با عناوین دیگری شناخته می شوند. مثلا آثار تجربی در دیگر جشنواره های جهان از جمله برلین با عنوان پانوراما و در جشنواره ونیز در بخش افق ها مورد توجه قرار می گیرد.

مکری درباره فیلم هایی که با پروانه ویدیویی می توانند در بخش «هنر و تجربه» حضور داشته باشند، تصریح کرد: معتقدم در سینمای ایران تفاوتی بین پروانه ساخت فیلم ویدیویی و سینمایی وجود ندارد.

کارگردان فیلم «ماهی و گربه» توضیح داد: به هر حال باید از بروکراسی و نظام کاغذی فاصله گرفت و در نهایت کیفیت است که تفاوت فیلم ها را مشخص می کند. ضمن اینکه اگر سینمای ایران الویت را بر کیفیت بگذارد به نفع مخاطبان است. در سال های اخیر شاهد بودیم بسیاری از فیلمسازانی که پروانه ساخت ویدیویی داشتند موفق تر بودند که نمونه بارز آن «پله آخر» علی مصفا و فیلم «پرویز» مجید برزگر است.

مکری گفت: طبیعی است که جشنواره فیلم فجر نمی تواند تمام سلیقه ها را پوشش دهد اما قطعا اجازه ورود سلیقه های مختلف و متنوع را می دهد.

کد خبر 3009882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =