به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محیالدین شیرازی صبح یکشنبه در جمع مردم زنجان با اشاره به وقایع صدر اسلام و تأکید بر لزوم پند گرفتن از وقایع آن مقطع زمانی افزود: با آمدن اسلام آشتی و مودت رونق گرفت.
به گفته وی، پیامبر اکرم (ص) برای آشتی دو گروه اوس و خزرج در مدینه تلاش کردند و وقتی دو گروه آشتی کردند وارد دستگاه حکومتی اسلام شدند و در کنار هم برای اسلام تلاش کردند.
حائری شیرازی بابیان اینکه یهود همواره در طول تاریخ اسلام در تلاش برای ضربه زدن به اسلام و ایجاد نفاق و دشمنی بین مسلمانان بوده است، افزود: با توجه به اینکه محل کسب یهود از اسلحهسازی بود همواره سعی میکرد با اختلافافکنی بین گروهها و قبایل بهکار خود رونق دهد درنتیجه با ایجاد تحریک بین قبایل عرب جنگ به پا میکرد اما پیامبر (ص) قبایل در گیر جنگ را به خویشتنداری دعوت میکرد و از تحرکات و فتنه های یهود پرده برمیداشت.
حائری شیرازی متذکر شد: نباید در کشور ما رقابتها زمینهساز عداوت و دشمنی شود، تفاوتها و ایستادگی بر مواضع ایرادی ندارد اما دو گروه سیاسی فراموش نکنند که یک پرچم و یک رهبر دارند.
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به جنگ ایران و عراق و سعودیها با اعراب خاطرنشان کرد: گرچه استکبار دنبال مستولی کردن قدرت خود بر جامعه بود و هشت سال جنگ بین ایران و عراق را دامن زد اما عراق در مراسم پیاده روی اربعین اتحاد خود را با ایرانیان به نمایش گذاشت.
حائری شیرازی ادامه داد: میدانیم خدا دو حجت بر انسان ها داده است. یکی حجت آشکار که پیامبران و صالحاناند و یکی حجت درونی که عقل انسان است.
استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه هرگاه مردم با حجت ظاهرِ و عقل خود آشتی کردند نشانهای از ظهور است، افزود: علامت یار امام زمان (عج) این است که در اطاعت از عقل خود از دیگران فعالتر است هر که به عقلش نزدیکتر است به امام زمان (عج) وفادارترند و نزدیکتر است.
حائری شیرازی با تأکید بر اینکه راستگویی و امانتداری از نشانههای آشتی باعقل است نه نماز و سجود طولانی چراکه ممکن است عبادت عادت کسی باشد، افزود: تمام آنانی که راستگو و امانتدارند فردا در جنود امام زمان (عج) هستند ولو اینکه امروز مسیحی باشد یا کمونیست یا یهودی.
نظر شما