محمدحسن حامدي، مدير مسئول نشريه تنديس، در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام اين مطلب گفت: "تعداد نشرياتي كه در حال حاضر در حيطه تجسمي فعاليت مي كنند زياد نيست كه بتوان درباره آنها به شكل مبسوط حرف زد. در واقع همين چند نشريه نيز در اشكال فصلنامه و گاهنامه به فعاليت مي پردازند و در اين ميان تنها نشريه تنديس است كه در قالب دوهفته نامه منتشر مي شود."
وي در خصوص اينكه دولت چقدر مي تواند در ارتقا نشريات تجسمي نقش داشته باشد نيز گفت: "مشكل اين است كه در مجموعه مطبوعات داخلي كشور هنوز شخص يا اشخاصي كه بتوانند شعور و درك هنرهاي تجسمي را داشته باشند كشف نشده است. مطبوعات ما امروز يا سمت و سوي سياسي يافته اند يا بيشتر از ساير هنرها سينما را ارجحيت مي دهند."
حامدي تصريح كرد: "اگر در برنامه هاي صدا و سيما دقيق شويم مي بينيم كه در يك هفته چند برنامه در قالب هاي گوناگون به سينما اختصاص دارد و در اين بين سهم هنرهاي تجسمي ناچيز است. در حالي كه صدا و سيما مي تواند نقشي مهم در اطلاع رساني هنرهاي تجسمي داشته باشد. ضمن اينكه اگر در اين ميان مسائل اقتصادي مانع رشد سينما شود، منتقدان به شدت واكنش نشان مي دهند، اما در هنرهاي تجسمي باز هم چنين مسئله اي ديده نمي شود. در حالي كه هنرهاي تجسمي ايران با فقر دست به گريبان است."
مدير مسئول نشريه تنديس درباره وضعيت تيراژ اين نشريه نيز گفت: "به لطف خدا نشريه در وضعيت مطلوب است و اين را مي توانيد از زبان مخاطبان آن كه غالبا دانشجويان هنر هستند نيز بشنويد. نشريه تنديس بين هشت تا ده هزار تيراژ دارد كه در فصل تابستان به دليل كوچ دانشجويان اين تيراژ كاهش مي يابد. اما تصور مي كنم اين نيز معضل بزرگي است. چرا كه با وجود هفتصد هزار دانشجوي هنر در دانشگاهها و طيف عظيم فارغ التحصيلان اين تيراژ نمي تواند جوابگوي اين نسل باشد."
حامدي با تاكيد بر اينكه نشريات تخصصي هنري بايد الزاما در سطح خاصي منشر شوند افزود: "مسلما نشريه هايي چون "حرفه هنرمند" با داشتن مطالب جامع و اطلاعات مفيد بايد براي قشر دانشجويان كارشناسي ارشد رشته هنر در دسترس باشد. البته در كنار اينها بايد نشرياتي نيز در دسترس كودكان و دانش آموختگان هنرستان ها باشد. با اين حال واقعيت اين است كه اگر هم نشريات تجسمي موفق به اخذ مجوز شوند آيا مي توانند آنطور كه بايد حق مطلب را ادا كنند؟"
نظر شما