مهدي آذرسينا،آهنگساز و نوازنده كمانچه ضمن بيان اين مطلب در خصوص اضافه شدن واژه شعر به دفتر امور موسيقي به خبرنگار موسيقي مهر گفت : هر كدام از اين دو مقوله هنري براي خود عظمتي هستند و هركدام در فضايي شكل مي گيرند و تكوين پيدا مي كنند كه مركزها و دفترها و نام ها چنان نقشي درماهيت و نمود نهايي آنها ندارند .
وي افزود: هر كدام از اين دو هنر يعني شعر يا موسيقي فصلي حياتي هستند و اگر قرار است حمايتي در پشت سر اين دو قشر قرار بگيرد اصولا بايد جدا از هم و مستقل باشد .
خالق اثر خنياگر در ادامه اظهارداشت: من در مقاله هاي متعدد گفته و در عمل سعي كرده ام حق موسيقي با كلام را بي سيطره كلام نشان دهم و در اين راه كلام و خواننده را كه صاحب و راوي كلام است ، صرفا در خدمت ارايه موسيقي مورد نظر شكل داده ام و نه اين كه شعر و خواننده را اصل و مبنا قراردهم و هر چيزرا در خدمت او .
نويسنده و مولف كتاب" از متد ارف تا چهارگاه "گفت :هميشه اشاره كرده ام كه كلام وشعر هم مي تواند ابزاري باشد در دست موسيقيدانان.همچنان كه اين كلام مي تواند در دست خوشنويس وسيله نمايش هنري او باشد ،همانطوري كه موسيقي و خوشنويسي و...به دست كارگردان سينما وسيله هاي بيان هنري او هستند و از سوي ديگرموسيقي و شناخت وزن و متر و دور و ضرباهنگ براي شاعر وسيله اي است در زيبايي بيان شعري .
اين آهنگساز در پايان گفت : در هر صورت اگر اين مسائل و مطالب در جمعي صاحب نظرمطرح شده ومورد رايزني قرار مي گرفت و در اهداف تاثير و تشكيل مراكز سياستگذاري بازنگري لازم صورت مي گرفت ، اين تغيير نام اتفاق نمي افتاد.
نظر شما