به گزارش خبرنگار مهر در مشهد؛ ساسان فاطمی در نشستی با هنرجویان موسیقی در کانون موسیقی دانشگاه فردوسی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت : مسئولین کشور می توانند با نگاهی اندیشمندانه به موسیقی ، جایگاه واقعی موسیقی اصیل ومحلی ایرانی را فراهم آورند و این تنها با فراهم آوردن امکانات و در اختیار گذاشتن بودجه توسط دولت امکان پذیر است .
وی در بخش دیگری از سخنانش در باره اتنوموزیکولوژی گفت : اتنوموزیکولوژی در واقع موسیقی شناسی قوم های مختلف است ودر رابطه با موسیقی های غیر غربی و موسیقی شناسی قوم های مختلف مطرح می شود و به همین ترتیب از موسیقی غرب جدا می شود .
این پژوهشگرموسیقی همچنین در مورد آغاز پیدایش این دانش افزود : این رشته به طور سمبولیک و با عنوان موسیقی شناسی تطبیقی از سال 1885 مطرح شد.
دکتر ساسان فاطمی در ادامه به نقش سازها در موسیقی ایرانی اشاره کرد وگفت : سازها در موسیقی ایرانی از ظرافت و ارزش خاصی برخوردارند ،اساسا ساز واقعا موجودی ظریف به شمار می رود ؛حتی اندکی تفاوت در گرما و سرما، موجب تغییرصدای آنها می شود .
عضو هیات علمی دانشگاه تهران خاطر نشان کرد : در زمینه تلفیق موسیقی دستورالعمل خاصی وجود ندارد وفقط ذوق و سلیقه حاکم است .
نظر شما