۱ آذر ۱۳۸۵، ۱۰:۴۱

داور جشنواره فیلم کوتاه در گفتگو با مهر:

سینمای دیجیتال در ایران موفق نبوده است

سینمای دیجیتال در ایران موفق نبوده است

استفاده فیلمسازان جوان از سینمای دیجیتال سرعتی را وارد عرصه فیلمسازی کرده که باعث کوتاهتر شدن پروسه تفکر در تولید فیلم کوتاه شده است.

مهرداد اسکویی، کارگردان سینما و داور جشنواره فیلم کوتاه تهران، درباره جشنواره بیست و سوم و کیفیت آثار آن به خبرنگار مهر گفت: "آثار حاضر در دو بخش سینمای جوان و ملی فیلم هایی درخشان و خوب به نظر می رسند. فیلم ها بعضاً آثاری تکان دهنده و به شدت اثرگذار به لحاظ ساختاری و موضوعی بودند.

وی در ادامه افزود: "اما یکی از معضلاتی که با در آثار موجود به آن برخوردم مسئله ایده است. بسیاری از فیلم ها با زحمات بسیار تولید شده اند، ولی فاقد یک ایده مرکزی منسجم هستند و فیلمساز در بیان حرف هایش نمی تواند موثر عمل کند. برخی فیلم ها به شکلی به پایان می رسند که در پایان با مفهومی که کارگردان قصد بیانش را داشته رو به رو نمی شویم."

سازنده "دماغ به سبک ایرانی" تاکید کرد: "در بخش مستند غیر از آثار خوب و متوسط بعضاً فیلمسازان بدون تحقیق اولیه فیلمنامه نوشته اند. آنها موضوعی بسیار خوب برای کار انتخاب کرده و با آن درگیر شده اند، اما فیلم را در کوتاهترین زمان ممکن تولید کرده اند. این شتاب در تولید به کیفیت برخی آثار این بخش لطمه زده است. برای تولید یک اثر ماندگار باید زمان مناسب برای تحقیق و جستجو برای شناخت موضوع انجام داشت."

اسکویی در پایان گفت: "در کل به نظرم در جشنواره امسال نظیر سال های گذشته در تمام ژانرها فیلم داریم. اما حس می کنم ظهور عناصر دیجیتال آنگونه که تصور می کردیم آزادی ذهنی و عملی به فیلمسازان نمی دهد. با دیدن فیلم های دو جشنواره رویش و تهران احساس کردم سینمای دیجیتال نتوانسته در این موارد موفق باشد. در واقع دیجیتال با خودش سرعتی آورده که برخی مواقع باعث می شود پروسه فکر کردن کوتاهتر شود و این به پیکره فیلم کوتاه ضربه می زند."

کد خبر 410456

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha