به گزارش خبرنگار مهر،جلال ذوالفنون با بیان این مطلب در کنسرت پژوهشی خود در خانه هنرمندان گفت :تفکر این مکتب بر اصولی استوار است که از آن جمله می توان به پرهیز از شهرت طلبی ومال اندوزی ، گرایش به مردم دوستی و مبارزه با سنت های پوسیده اشاره کرد.
وی قبل ازاجرای برنامه تکنوازی خود در دومین روز از بیست ودومین جشنواره بین المللی موسیقی با اشاره به وجود فرهنگ غنی موسیقی در ایران گفت: در فرهنگ کهن ایرانی تا به امروز علاوه بر وجود ادبیات به عنوان مادر و سرچشمه هنرو فرهنگ غنی موسیقی ایرانی نیز همواره حرفی برای گفتن داشته است و هر هنرمندی در این رهگذر اثری شایسته و در خور به جا گذاشته و در نهایت سنگی از بنای برج سربلند فرهنگ ایرانی را برجای گذاشته است.
جلال ذوالفنون بعد از ایراد سخنان خود به صورت بداهه نوازی قطعاتی را در بیات اصفهان ، شوشتری ، شور و دشتی نواخت و در این میان قطعه "یک شبی مجنون" را درحالی که زمزمه می کرد در گوشه دیلمان اجرا کرد.
پس از به پایان رسیدن اجرای تکنوازی جلال ذوالفنون نوازنده سه تار، وی در گفتگو با خبرنگار مهر به بداهه نوازی در اجرا اشاره کرد وگفت: بداهه نوازی در موسیقی ایرانی یعنی آزادانه عمل کردن نوازنده به این معنی که بر اساس اصول و به تناسب موضوع سازی به شکل تک نوازی و یا گروه نوازی اجرا شود وتدوین قطعات به این صورت نیست که تصادفی باشد.
"جلال ذوالفنون" نوازنده سه تار همچنین درباره کم وکیف برگزاری بیست ودومین جشنواره موسیقی فجر گفت:جشنواره موسیقی فجر برای بسترسازی در جهت اشاعه فرهنگ غنی موسیقی اصیل ایرانی فرصت مناسبی ایجاد می کند.
نظر شما