به گزارش خبرنگار مهر، جشنواره تئاتر فجر در روز هفتم نیز مانند چهار روز گذشته با استقبال خوب تماشاگران و علاقمندان تئاتر مواجه شد. حضور تماشاگران در این روز به حدی بود که بسیاری مانند روزهای پیشین بلیت در دست نتوانستند به داخل تالارها راه یابند.
همین امر سبب شد ستاد برگزاری جشنواره به شکل رسمی با صدور اطلاعیه از افرادی که نتوانستهاند در این دوره موفق به دیدن اجراها شوند، عذرخواهی کند. طبق این اطلاعیه بیست و پنجمین دوره جشنواره تئاتر فجر با حضور بیش از 30 هزار تماشاگر توانسته بیشترین تعداد تماشاگر را نسبت به دورههای گذشته به تالارهای نمایشی بکشاند و رکوردی کمنظیر برای تئاتر رقم بزند.
تالار وحدت که اجرای نمایشها در آن یک روز زودتر از دیگر تالارها به پایان میرسد و خود را آماده برگزاری مراسم اختتامیه میکند، روز هفتم میزبان نمایش "رستاخیز عشق" به نویسندگی محمد رحمانیان و کارگردانی حسین مسافر آستانه بود. این نمایش که امروز دومین و آخرین اجرای خود را پشت سر میگذارد، با استقبال نسبی مخاطبان رو به رو شد و برخلاف پیشبینیها نتوانست آنطور که باید مخاطبان را جذب کند.
برخلاف تالار وحدت که روز تقریبا خلوتی را نسبت به روزهای قبل پشت سر گذاشت، مجموعه تئاتر شهر در این روز، بخصوص تالارهای سایه و چهارسو، شلوغترین روز خود را طی شش روز گذشته تجربه کردند. سالن اصلی تئاتر شهر میزبان آخرین اجرای نمایش "در سایه" به نویسندگی ایزابل رایبرو و روی فراتی به کارگردانی فراتی از فرانسه بود. این نمایش امروز جای خود را به نمایش "مرغ دریایی" به نویسندگی بوریس آکونین و کارگردانی ایوسیف راخلگاز از روسیه می دهد.
تالار چهارسو نیز روز گذشته همانطور که پیشبینی میشد با اجرای نمایش "لیرشاه" یکی از شلوغترین روزهای خود را پشت سر گذاشت. استقبال از نمایش "لیرشاه"، دومین نمایش روبرتو چولی، در جشنواره امسال به حدی بود که دستاندرکاران جشنواره را بر آن داشت تا پس از اجراهای "لیرشاه" جلسه پرسش و پاسخی با حضور چولی و دیگر عوامل گروه روهر برگزار کنند. این جلسه امروز نیز پس از اجرای نمایش "لیرشاه" در تالار چهارسو برگزار میشود.
"سمفونی درد" به نویسندگی و کارگردانی حسین پاکدل که اولین کار او در مقام کارگردان محسوب میشود، دیگر نمایش پرطرفدار روز هفتم بود. این نمایش که در اجرای عمومی قبل از جشنواره نیز توانسته بود نظر مخاطبان را به خود جلب کند، توانست بیشترین تعداد تماشاگر را به تالار سایه بکشاند. گوهر خیراندیش از میهمانان ویژه "سمفونی درد" بود. تحسین و تشویق بسیار طولانی بازیگران این نمایش از سوی تماشاگران از نکات بارز این اجرا بود.
تالارهای قشقایی و نو نیز در این روز به ترتیب میزبان نمایشهای "خیال روی خط موازی" به نویسندگی حمیدرضا آذرنگ و کارگردانی عباس اقسامی و آذرنگ و "پلنگ خالهایش را پاک میکند" به نویسندگی و کارگردانی علی نرگسنژاد بود. نرگسنژاد که سال گذشته نظر بسیاری از هنرمندان و تماشاگران تئاتر را به نمایش خود جلب کرده بود، امسال نیز تعداد زیادی را به تالار نو کشاند، اما ظاهرا کار امسال او توقعات را برآورده نکرده است.
در تالار مولوی، هنر و تماشاخانه مهر حوزه هنری هم به ترتیب نمایشهای "پیچت، کلون چون و خودم" به نویسندگی و کارگردانی ژورم بل از کشور فرانسه در بخش بینالملل، "شش پنگوئن کوچک" به نویسندگی بوریس آبریلف و کارگردانی رضا عبدالعلیزاده در بخش کودک و نوجوان و "زنبور مرده" به نویسندگی امان پورقرایی و صحرا رمضانیان و کارگردانی عباس جانفدا (منتخب ششمین جشنواره تئاتر میثاق ـ ارتش) روی صحنه رفتند.
همچنین دیروز دومین جلسه آموزش کارگاهی تئاتر خیابانی توسط گروه تئاتر خیابانی کشور لهستان تحت عنوان "بین تکنیک و تخیل" در طبقه هفتم تالار وحدت برگزار شد. این کارگاه آموزشی امروز آخرین روز خود را سپری میکند. بیست و پنجمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر چهارشنبه 27 دیماه در مراسمی در تالار وحدت به کار خود پایان میدهد.
هفتمین روز بیست و پنجمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر در حالی سپری شد که دو نمایش "سمفونی درد" به نویسندگی و کارگردانی حسین پاکدل و "لیرشاه" به کارگردانی روبرتو چولی با استقبال کمنظیر تماشاگران مواجه شد.
کد خبر 435028
نظر شما