۲۲ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۳۲

گزارش مهر

آیا رامبد و ژوله مقصران اصلی‌اند؟/ تبارشناسی یک وقاحت

آیا رامبد و ژوله مقصران اصلی‌اند؟/ تبارشناسی یک وقاحت

«ژوله» امروز در اینستاگرامش در مقام مدافع اقدامات رامبد جوان و همسرش قد علم کرده و آنچنان خود را «مرجع فرهنگی» در نظر گرفته که درباره آدم نبودن و روانی بودن مخاطبانش استدلال می‌کند.

خبرگزاری مهر - سرویس فرهنگ - علیرضا جباری‌دارستانی:

چند سال پیش در سرویس فرهنگی یکی از خبرگزاری‌های متمایل به جریان اصولگرایی و اصطلاحاً انقلابی کار می‌کردم و کارم بیشتر پوشش و تولید اخبار و مطالب اندیشه‌ای بود. از قضا خبرنگاران زیرسرویس رادیو و تلویزیون که از دوستان و همکاران نزدیک من بودند از «رامبد جوان» که آن زمان تازه سر و صدای سری اول مجموعه «خندوانه» اش بلند شده بود، دعوت کرده بودند تا برای انجام یک مصاحبه تفصیلی درباره این برنامه پرمخاطب، به خبرگزاری بیاید. از بد یا خوش روزگار، درست در زمان تعیین‌شده برای این مصاحبه، همکارانم در زیرسرویس رادیو و تلویزیون به یک برنامه پوششی (یا گفت‌وگو») در بیرون خبرگزاری دعوت شده بودند و هیچکس از آنها در خبرگزاری حضور نداشت که مصاحبه را انجام دهد. اینگونه بود که انجام این مصاحبه به من محول شد و من که تماشاگر مجموعه «خندوانه» نبودم و درکی بی‌واسطه از آن نداشتم، دست به مطالعه و تحقیق درباره این برنامه زدم؛ از بینندگان پر و پا قرص این برنامه پرس و جو کردم، مصاحبه‌ها و مطالب منتشرشده درباره آن را با دقت خواندم و نتیجتاً به دبیر و همکارانم در سرویس فرهنگ آن خبرگزاری اعلام کردم که مصاحبه من با رامبد جوان شدیداً انتقادی خواهد بود و هیچ بعید نیست که گفت‌وگویم با او به یک دعوای لفظی شدید منجر شود. آنها سعی در آرام کردنم داشتند و ابراز امیدواری کردند که مصاحبه چالشی خوبی از آب دربیاید.

به هر حال موعد مصاحبه رسید و من برای اولین بار رامبد جوان را از نزدیک دیدم و با او وارد گفت‌وگویی بی‌واسطه شدم. پیش‌بینی‌ام درست بود و ما عملاً وارد یک مشاجره لفظی شدیم و در مواقعی از این مصاحبه صدای جوان شدیداً بالا می‌رفت و عملاً داد می‌زد! من هم البته کوتاه نمی‌آمدم و با صدایی بلند به تقبیح برنامه‌اش پرداخته و به دلیل دامن زدن آن برنامه به فرهنگ توده‌ای و سطحی و همچنین تعمیق سیاست‌زدایی و جدیت‌زدایی نزد مخاطبان عام ایرانی، او و برنامه‌اش را حسابی نواختم. تا اینجای قضیه مطلب خاصی وجود ندارد. قضیه‌ای که در این مرقومه مد نظرم است از اینجا به بعد تازه آغاز می‌شود.

حدود یک ساعت از زمان گفت‌وگوی فوق‌جنجالی ما گذشته بود که درِ سالن مصاحبه باز شد و مسئولان خبرگزاری به همراه هدایایی نفیس که برای تقدیر از رامبد جوان تهیه شده بود، وارد شدند. آنها بعد از دقایقی فتیله چالش را پایین کشیدند و شروع به «خوش و بش» با سازنده برنامه «خندوانه» کردند. به عبارت دقیق‌تر وسط گفت‌وگوی ما پریدند و مرا به هر ترتیبی که بود ساکت کردند! من به نشانه اعتراض سالن مصاحبه را ترک کردم و یکی از مسئولان خبرگزاری به همراهم بیرون آمد و با من صحبت کرد. در بین آن صحبت‌ها به من گفته شد که این آقا امروز اهداف ما را پیش می‌برد و توانسته با این برنامه مردم را از پای ماهواره‌ها بلند کند و پای برنامه‌های تلویزیونی داخل بنشاند. من عملاً حرفی برای گفتن نداشتم، سکوت کردم و قضیه فیصله پیدا کرد.

آن روز، من با مسئله‌ای بنیادین مواجه شده بودم؛ اینکه چطور می‌توان به مسئولان رسانه‌های جمهوری اسلامی نشان داد که تبدیل مردم به توده و مشتی عوام مطیع و رام‌شده توسط رسانه‌ها، نه‌تنها خطری کمتر از نشستن در پای شبکه‌های بیگانه و مخرب و… ندارد، بلکه اتفاقاً موجبات تاثیرپذیری همین عوام مطیع و توده از هر برنامه رسانه‌ای غیرواقعی و مبتنی بر دروغ و فریب و… را هم به حداکثر می‌رساند! در حقیقت مسئله‌ام این بود: فقط کافی است شما از مردم، مشتی توده و عوام غیرسیاسی و ناهوشیار و اهل خنده و اهل اباحه بسازید، تا همه امکانات جذب این سوژه‌های «غیرقائم به خود» توسط رسانه‌های بیگانه و دشمن و چه و چه را فراهم کنید. با این کار عملاً شما به جاده‌صاف‌کن‌هایی برای ماشین رسانه‌ای پرقدرت جریان اصلی رسانه‌ها در جهان تبدیل شده‌اید، منتها خودتان تصور می‌کنید که دارید می‌جنگید، یا مقاومت می‌کنید یا کذا و کذا!

به شخصه در حل این مسائل ناتوان بودم و تا همین امروز هم ناتوان باقی مانده‌ام؛ تا اینکه کم کم رویکردهای اصطلاحاً غیرارزشی منطبق با اهداف رسانه‌های انقلابی از دل برنامه‌ها و تاک‌شوها و شومن‌بازیهای امثال رامبد جوان و مهران مدیری و امیرمهدی ژوله و دیگر استندآپ کمدین‌ها بیرون زد. حالا این رسانه‌ها اصطلاحاً به معنای واقعی آچمز شده بودند و یک مقاومت نامحسوس، ولی بسیار سخت در بطن آنها شکل گرفته بود. چرا؟ چون همان سلبریتی‌ها به راحتی داشتند مرزهای مرجعیت فرهنگی و فکری در جامعه ایرانی را جا به جا می‌کردند؛ این کار آسان بود چون بخش مهمی از اهدافشان از پیش آماده شده بود؛ به این معنا که بدون تعارف باید پذیرفت اینها و اعقابشان به راحتی در راستای توده‌ای‌سازی فرهنگ و جدیت‌زدایی و سیاست‌زدایی خوب عمل کرده بودند! چرا نکنند،؟ وقتی که نه‌تنها همه امکانات رسانه‌ای این کشور در اختیارشان بوده، بلکه منت‌شان هم کشیده می‌شد و حضورشان در هر برنامه و بخشی از یک برنامه همچون «آرزو» تمنا می‌شد! همین فرایند بود که اینها را به بزرگترین مراجع فکری و فرهنگی و حتی مهمتر و جالب‌تر از اینها، به بزرگترین «مراجع سیاسی» بدل کرده بود. در این راستا، اتفاق جالبی افتاده بود: ترسی که مدیران رسانه‌ها از نشستن بینندگان پای ماهواره و شبکه‌های خارجی داشتند، با اقدامی خودخواسته، به مضحکترین شکل داشت از داخل و به دست خودشان انجام می‌شد! حالا حواشی این قضایا بماند برای فرصتی دیگر، اما آنچه باز در اینجا محل توجه نگارنده است، اتفاقی است که اخیراً افتاده است:

«امیرمهدی ژوله» امروز در یک پست اینستاگرامی در مقام مدافع اقدام اخیر رامبد جوان و همسرش قد علم کرده و آنچنان خود را در مقام «مرجع فرهنگی» به رسمیت شناخته که حتی درباره شیوه‌های تربیت فرزند توسط پدران ایرانی، روانی بودن یا روانی نبودن، اخلاقی بودن یا نبودن و حتی آدم بودن یا آدم نبودن مخاطبان و هموطنان ایرانی‌اش حکم و «گزاره‌های اخلاقی و منطقی!» صادر می‌کند. او در موقعیتی روانشناختی قرار گرفته است که کاملاً باورش شده یک «مرجع فکری و فرهنگی و اخلاقی» است، و برای اثبات آدم نبودن منتقدان به سلبریتی‌ها «استدلال می‌کند»! اینکه او مقصر است، مسئله اصلی نیست، بلکه تقصیر مدیران و سیاست‌های رسانه‌ای در جمهوری اسلامی که این «توهم» را برای او به مثابه یک «حقیقت» روانشناختی برساخته‌اند، اصلی‌ترین و مهمترین مسئله است.

ژوله با گذار از فرایندی که رسانه‌های این کشور در همدستی با توده‌های خام برایش فراهم کرده‌اند، چنان با این توهم مجاب شده که واقعاً یک «مرجع» است که به راحتی تمام منتقدان اعاظم سلبریتی‌ها (رامبد جوان و نگار جواهریان) را فاقد تربیت خانوادگی و در غیر این‌صورت مشتی بیمار روانی و روان‌پریش می‌خواند. همچنین در پی‌نوشت پست اینستاگرامی‌اش برای همه مردم ایران آرزو می‌کند که ای کاش چهره‌ای مانند «رامبد جوان» تکثیر شود و نقش مرجعیتش را خوب بازی کند تا بتواند «همه ما را آدم کند!».

اما باز وجه تراژیک قصه چیزی فراتر از اینهاست؛ پست اینستاگرامی ژوله نزدیک به ۲۰۰ هزار لایک می‌خورد و دست به دست می‌چرخد. در دل این فرایند مردمی مسخ‌شده دیده می‌شوند که یک سلبریتی خطاب به مردم کشورش (چه بسا همانها که لایکش کرده‌اند) آنها را صراحتاً بی‌تربیت، پدرشان را فاقد توانایی تربیت فرزند و همچنین روان‌پریش و بیمار روانی می‌خواند و مردم هم در یک کنش توده‌ای و سطحی او و ناسزاهایش را «می‌پسندند»! باز هم فقط بخشی از این مسخ‌شدگی و توده‌ای و سطحی شدن، تقصیر امثال رامبد جوان و امیرمهدی ژوله است؛ تقصیر اساسی را مدیران و سیاستگذاران رسانه‌های جمهوری اسلامی دارند؛ مدیرانی که به انحای مختلفِ گفتار و اشکال متنوعِ کردار، اعتراف کرده‌اند که «سلبریتی‌ها سرمایه‌های کشورند»! بفرمائید آقایان، ارزش‌های افزوده سرمایه‌هایتان را تحویل بگیرید!

کد خبر 4639138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • وحدانی IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
      61 10
      مطلب خوبی بود. منصفانه و حرفه ای...
    • ايراني IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
      83 5
      متاسفانه صدا و سيما بعضي ازاين افراد رو بزرگ كرده و نميتونن جمعشون كنن ولي خب از ماست كه برماست، هروقت مسئولين تونستن خودشون رو درست كنن بقيه هم ميتونن.
    • محسن IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
      3 0
      مطلب جالب و پر از نکته بود. از نویسنده آن متشکرم. البته یک نکته هم دارم. افرادی مانند آقای رامبد جوان به عنوان پدر حق انتخاب دارد و البته پولش را هم دارد. مدیران تلویزیون هم حق انتخاب مجری دارند.
    • محسن IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
      3 0
      واقعیت اینست که متاسفانه ما انتظارمان از برخی افراد زیادی بالاست. از نگاه ارزشی اصلا معلوم نیست چقدر به مبانی پایبند هستند. البته منظورم شخص آقای جوان نیست. ولی اینها الگو نیستند. ما الگو را گم کردیم
    • محمد حسن پیمان IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
      2 4
      مردم را پای برنامه اش نشاند تا پولهای آنان را با قیمت گزاف هر شب اجرا که از صدا و سیما دریافت کرد برود کانادا خرج کند!!!!!
    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
      3 0
      عالى و حرفه اى بيان كرديد كاش خبرگزارى ها خبرنگارانى كاربلد همانند شما داشتند
    • مهدی IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
      5 0
      شما هم دستت نمیرسه همین الان بهت ویزا بدن یه ساعت دیگه تو فرودگاهی شما نگاه کن همه پزشکان، بازیگران و خواننده های مردمی! و انقلابی! ما خارج از ایران زندگی میکنن فقط اینجا کسب درآمد میکنن
    • سین شین NL ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
      2 4
      حتی مردم بقول ایشان "گریه بلد" هم نمیتوانند بقدر لازم به حال سیاستهای فرهنگیی گریه کنند که فضای رسانه های ملی را جولانگاه امثال ژوله و جوان و مدیری کرده اند.
    • حقانی ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
      3 3
      هر حرفی در این باره اضافه گوئیست، تعصبی صحبت نمی کنم ، آنها که ریشه ندارند ب دنبال ریشه هستند و امثال این آقایان فکر می کنند که می توانند در بین تعدادی که خود هرزه هستند می توانند ریشه داشته باشند .
    • پویا علامه IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
      1 2
      برای علیرضا جباری‌دارستانی بعنوان یک منتقد می‌نویسم، خیلی بد شروع کردی خودت را آدم دعوایی و عصبی نشان دادی خواننده تا انتهای متن درگیر است، چرا باید یک نفر را دعوت کنند، بعد با او بلند بلند دعوا کنند.
    • پویا علامه IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
      1 0
      باز هم برای خودت می نویسم چون می خوانی. به یک نکته هم توجه نکردی پست "ژ" بیشتر از 23 هزار کامنت دارد. یعنی مردم ما هم خودشان را "مرجع حراف" میدانند.
    • IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
      1 0
      خطر بزرگ برای یک جامعه اینه که .... اسطوره شوند.
    • ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
      2 0
      ژوله فقط یه بار به این برنامه دعوت شده و پول گرفته اگر همیشه دعوت میشد و پول بهش می دادند؛ یکی یکی این مردم که نقد کردند رو می کشت...
    • شاکر IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
      4 3
      رامبد هرکاری دوست دارد انجام دهد ولی دیگر در برنامه خود از سرود ایران ایران دوست داریم استفاده نکند چون مردم آگاه هستند و با این کار خود به آنان اهانت نکند.
    • ف.مهر IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
      1 2
      ژوله بی پیله ! ژن شما خوب و مختص کاناداست. همونجا فعالیت داشته باشین به صلاح جهان اسلام و مسیحیت است. دانلود فیلماتون بالاتر میره !
    • Mahboos IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
      2 0
      خیلی عالی بود. تحلیل پرمغز و بدون جانبگیری. اطرافیان من تحت تاثیر این سلبریتی ها هستند اوناهم بجو تلاش میکنند تا کانادا برن چون نمیخوان مثل پدرانشون جفاکار باشند بقول ژوله. متاسفم برا رسانه
    • مردم ایران IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
      2 2
      من با این کاری ندارم که کی چی گفته یا کجا رفته بچه دار بشه. اما کارهایی توی این مملکت بعضی ها انجام میدن که بعدا نمیشه جمعش کرد .(مثل پرورش سلبریتی) خواسته یا ناخواسته آسیب هایی به این کشور مردم میزنن جبران ناپذیره. اما.... خدا یک جوری یک کاری میکنه که اصلا نمیشه کاری کرد یعنی به مردم میفهمونه که سنگ چه کسی رو به سینه میزدن ..طرف حتی نمیخواد بچش تو مملکت خودش به دنیا بیاد
    • عبداله IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
      3 2
      آقای ژوله چرا به مامربوط نیست ؟ آیا امر به معروف و نهیاز منکر واجب نیست؟ که اگر ترک آن کنیم خشک و تر میسوزند. آیا خرج کردن پول مملکت در خارج توسط امثال رامبدها (که کم هم نیستند) به اقتصاد کشورضرر نمیزند.؟
    • مجتبی IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
      0 1
      نویسنده دیوونه شده
    • DE ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
      5 2
      ادم باید چقدر عقده خود کم بینی و شکسته نفس باشه تا در تولد خارج عزت نفس ببینه. خلایق هرچه لایق!
    • علی کمال IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
      3 2
      بدبخت ما که اینا شدن الگو!!!
    • ناظر IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
      3 0
      خودتان کردید که لعنت بر ...و هم خودمان کردیم که لعنت بر......
    • IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
      2 1
      این همه مدیران دلسوزنمای کشور فرزندان دلبندشان در بلاد کفر حضور دارند و پرورش می یابند شما گیر دادید به یک مجری هیچکاره تلویزیون!!!
    • IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
      2 2
      بسیار قلم روان و عالی بود
    • محمدحسین SC ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
      0 1
      مخالفم.مشکل ارزشی کردن سرگرمی‌یه؛سرگرمی مثه قلیون‌کشیدنه و سلبریتی نهایت یه قهوه‌چی.وقتی بار بی‌ربط بذاری رو دوشش و چهره موجه اخلاقی بسازی تا مردم رو ارشاد کنی،تهش این میشه.
    • محمد IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
      2 1
      معلوم هست چی نوشتی ؟ حالا خواستی ژوله و جوان رو خراب کنی گفتی ژوله به مردم توهین کرده.اتفاقا ژوله منظورش تو امثال تو دلواپسان هست که خودشون هم نمیدونن فضای مملکت رو مسموم کردن و هرکس دستش رسید فرار می
    • IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
      0 1
      بابت اراجیف رامبد تلویزیون بهش ثانیه ای پرداخت میکنه کار خاصی نیست که لالالالا کنی خندوندن
    • علیرضا فارسی IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
      0 1
      مدتهاست پاروی تفکرشیعه گداشتهاند وگریه برمصایب اهل بیت (ع)را برنمی تابندو مسیولین صداوسیمادرباره نوشتن جنفگیات امثال ژوله چشمهارابسته اند.
    • CA ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
      1 1
      سفسطه و مغلطه با رگه هایی از حقیقت به شدت در مطلب شما قاطی شده
    • اینها قرار ندهید. پرهام MX ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
      1 3
      من خودم ۵۰ سال پیش به آمریکا آمدم. ولی وقتی برنامه های رامبد جو ان را دیدم به نظرم آمد که این برنامه یک پایش میلنگد. نتیجه اش هم این است که زایش در خارج مایه افتخار شده. لطفا منابع کشور را در اختیار
    • iran US ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
      1 1
      مرگ بر فتنه‌گر و هر آن کس که همچون سران فتنه ادعای وطندوستی آنگونه دارد. مرگ بر موسوی و کروبی
    • IR ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
      0 1
      این حرفای ژوله که ناشی از ژولیده بودن افکارشه بی معنی و دفاع از همکار و هم قشر خودشه... اگر کسی هم ادای کسایی رو در میاره که ابراز همدردی میکنن نمیره خارج بچه دنیا بیاره زنش با لباس که بماند!!!!
    • علی IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
      0 0
      به نظرم نویسنده کارش درسته و حقشه مدیری طراز اول در صدا و سیما باشه
    • IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
      1 0
      متاسفانه صدا و سیما به افرادی میدان داده که برای جذب مخاطب شیوه و سمت و سوی آنها به سبک ماهواره است. یعنی عملا در جهت آنها عمل می کنند و کسانی را که ماهواره ندارند را نیز گرفتار روش خود می کند.
    • IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
      0 0
      ژوله شعرخوانی مبتذل در هندت رو برو جمع کن.
    • IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
      1 0
      آیا بکارگیری این افراد با این تفکرات توهین آلود خدمت به فرهنگ است؟
    • IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
      1 0
      ژوله باید عذرخواهی کند!!!
    • IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
      1 0
      آیا وقت آن نرسیده که صداوسیما از منت وجود افراد بی باور و دو چهره مصون بماند؟
    • ف.مهر IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
      0 0
      چاپلین در جواب اتهام های مک کارتی گفت: من یک هنرپیشه هستم نه یک قبره سیاستمدار ! لطفا نظر بنده روانپریش را در مورد آقای ژوله و همفکرانش جهت رعایت حقوق شهروندی ثبت و منتشر کنید. متشکر از خبرگزاری مهر.
    • IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
      1 0
      اتفاقا کسی رو که رامبد آدم کرده باشه میشه ژوله چه انتظاربیشتر از این نمیشه داشت...برخی فکر می کنند واسه ی پرورش اسب فقط یک ادم کاردان و متخصص اسب لازمه اما در باب تربیت انسان همه از رامبدتا...می تونن
    • سهند ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
      1 0
      مردم باید این سلبریتی ها رو از دایره دید و تاثیر خارج کنند.
    • حسنی IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
      1 0
      این دو تا خنک فکر میکنند خیلی با مزه اند.
    • sharptongue IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
      2 0
      جناب ژوله نگفتند که اگر کسی از اینکه از بدنیا آوردن توسط پدر و مادرش ناراحته یقه چه کسی را باید بگیره؟!
    • اسکندری IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
      2 0
      آقای جباری انقدر سطحی دیدن یک برنامه پرمخاطب خوب نیست اگر شما و امثال شما این برنامه را نمی پسندید دلیل نمیشه از این تریبون بخواهید رامبد جوان و خندوانه را بزنید. با هیچ کدوم از این حرفا موافق نیستم
    • GB ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
      2 0
      جلو فردوسی پور را میگیرند و این خودشیفتگان میدان میگیرند
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
      3 2
      ژوله وقاحت را به اوج رسانده و برایش عادی شده است. مدتهاست، ادبیاتش دور از ادب است. بایداز ملت عذر خواهی کند.
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
      1 0
      آنهایی که به این افراد ازخودمتشکر تریبون میدهند و تشویق می کنند گناهشان کمتر از این خودباختگان نیست آیا؟
    • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
      1 0
      این مطالب رو در سایر خبرگزاریها هم نشر بدید
    • IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
      2 2
      آقاي ژوله هميشه از نبود ادب و تربيت بهره برده!
    • IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      0 0
      خدایا ممنونم که کمکم میکنی کمتر دیگران قضاوت مواخذه کنم و بیشتر به درست رفتار کردن و درست اندیشیذن خودم بپردازم، خدایا مارو از شر افکار منفی تعصبی، جاهلانه نجات بده