به گزارش خبرنگار مهر، الهام فخاری عضو شورای شهر تهران در دفاع از یکفوریت طرح «الزام شهرداری تهران برای میزبانی دهمین اجلاس سازمان جهانی گردشگری در سال ۱۴۰۰ در تهران» گفت: جایگاه و وجهه مدیریت شهری «شورا و شهرداری» خوشبختانه ازنظر مردم نگاهی نزدیک به آنهاست. در شرایطی که از کشورمان پیدرپی به جهان غم، چالش، حذف و بهت مخابره میشود، نیاز داریم برای کاستن از خساراتهایی که خواسته و ناخواسته تحمیل میشود و برای پیشگیری از چالش و آسیبهای بیبرگشت و برای نشان دادن و تمرین رواداری و باهم زیستن؛ «گردشگری» را بهعنوان یکراه چاره مورد توجه قرار دهیم.
فخاری با اشاره به اینکه از زاویه فوریت از این طرح دفاع میکند، افزود: در شرایطی روز به روز شرایط بر کشور و جامعه ما بنا بر عوامل داخلی و خارجی دشوار میشود، یکی از میدانها و زمینههای گشایش و باز نگاهداشتن فضای ارتباط برای مردم، دقیقاً همین گردشگری است و این رویداد میتواند ضمن کنشگری تهران بهعنوان پایتخت ایران در فضای گردشگری بینالمللی به نوعی توان و روحیه مردم را تغییر دهد.
رئیس شورای اسلامی استان تهران با اشاره به خبرهای هر روزه گفت: توان روانی و اجتماعی مردم حدی دارد و اتفاقاً رویدادی از این دست میتواند با قید فوریت قابل دفاع باشد. زیرا فضایی برای کاستن از چالشها را فراهم میکند. مدیران انجام این رویداد، مدیران گردشگری و دیپلماسی شهری هستند و چه اشکالی دارد که شهرداری تهران در این مورد توانمند و مثبتتر عمل کند.
فخاری تأکید کرد: تهران فرصتهای بینظیری دارد و کانون این رویداد بهخوبی انتخاب شده و مجموعه گردشگری عباسآباد میتواند فرهنگ، هنر، زیباییها، سازگاری، رواداری، زندگیدوستی و حفاظت از جان، که در فرهنگ کهن مردم ایرانزمین سابقه دارد را نشان دهد و به کاهش خشونت کمک کند.
عضو شورای شهر تهران در مورد برگزاری این رویداد گفت: برگزاری شایسته این کار به نوع برنامه ریزی مدیریت شهری بستگی دارد و از مدیریت منطقه عباسآباد باید این رویداد را بهگونهای برگزار کنند که هزینهبر نباشد. گردشگری در تمام دنیا ارزشآفرین است نه هزینهبر و اگر مشکلی در این زمینه وجود دارد متأسفانه مانند سایر کارها شده است که آنچه باید انسجامبخش باشد، ضد انسجام شده و آنچه باید ارزشآفرین باشد، هزینهبر میشود. برنامهریزی اجرای این رویداد به گونهای باشد که شورا بر آن نظارت داشته و چنین رویدادی فرصت بینظیری برای ارزشآفرینی و بهبود وضعیت است.
نظر شما