وقتی هنر به تجارت خالص مبدل می شود/«رویای فردا» در مسیر تلویزیون

اصفهان - بازیگر کشورمان گفت: بسیاری افراد هنر را فراموش کرده‌اند و فقط مشغول تجارت در عرصه فیلمسازی هستند اما متأسفانه وقتی هنر تبدیل به تجارت خالص می‌شود انسانها نیز تبدیل به ابزار می‌شوند.

محسن ثباتیان در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه این روزها مشغول بازنویسی قسمت‌های پایانی یک سریال است، اظهار داشت: «رویای فردا» یک فیلمنامه طنز متفاوت و ساختار شکن دارد، پس از یک دوره بازیگری من در واقع اکنون با حضور در حیطه نویسندگی قصد دارم سریال دلخواه خودم را بسازم، با فیلمنامه‌ای که با توجه به تجارب بازیگری خود یقین دارم که مورد استقبال مخاطب تلویزیون قرار می‌گیرد.

در فکر حضوری متفاوت در تلویزیون هستم

وی با بیان اینکه در فکر حضوری متفاوت در تلویزیون هستم، افزود: من در این مدت پیشنهادهای زیادی داشتم که اصلاً با فیلمنامه آن نتوانستم ارتباط برقرار کنم، توانایی‌های من هم مثل همه انسان‌ها یک سقفی دارد اما من هنوز در ابتدای مسیر هستم و با خواندن این سناریوها احساس کردم باید خودم دست به کار شوم زیرا آدم انتظار دارد با گذشت هر سال از عمرش زندگی هنری او نیز ورقی بخورد.

بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان با اشاره به اینکه مشکل فیلم‌های پیشنهادی که نپذیرفته تنها فیلمنامه نیست، تصریح کرد: متأسفانه ما فراموش کردیم فیلمسازی و سریال سازی بر اساس کدام نیاز جامعه ساخته شده و اکثر فیلمنامه‌های پیشنهادی حتی یک بار مصرف هم نیست.

وقتی هنر به تجارت خالص مبدل می‌شود

وی ادامه داد: در واقع مشکل اینجاست که خیلی‌ها هنر را فراموش کرده‌اند و فقط مشغول تجارت هستند و متأسفانه وقتی هنر تبدیل به تجارت خالص می‌شود انسان‌ها تبدیل به ابزار می‌شوند.

ثباتیان تاکید کرد: تهیه‌کننده، فیلم‌نامه‌نویس، کارگردان یا بازیگری که فقط به پول فکر می‌کند و به تأثیر بلند مدت هنرش اهمیتی نمی‌دهد مطمئن باشید تجارت او هم زیاد دوامی نمی‌آورد و همان مخاطبی که روزی برای کار هنری او هورا می‌کشید او را پس خواهد زد.

وی اضافه کرد: من نمی‌گویم تمام عوامل فیلمسازی این گونه هستند اما متأسفانه این نگاه تجاری به اولویت خیلی‌ها تبدیل شده است.

فیلمنامه نویسی برایم کار جدیدی حساب نمی‌شود

بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان با اشاره به اینکه شروع فعالیت من با نویسندگی بوده است و بر این اساس فیلمنامه نویسی برایم کار جدیدی حساب نمی‌شود، گفت: در همه دنیا این امر عجیبی نیست که یک بازیگر پس از مدتی به سراغ کارگردانی یا نویسندگی برود، در واقع بازیگرهای زیادی در جهان داریم که نویسنده فیلمنامه‌هایی بودند که خود بعدها در آن بازی کردند.

وی ادامه داد: سیلوستر استالونه در فیلم «راکی» و یا مت دیمن و بن افلک در فیلم «ویل هانتینگ نابغه» از جمله این بازیگران هستند که این دو نفر به خاطر این فیلم حتی اسکار بهترین فیلمنامه را هم دریافت کردند و جالب اینجاست این افراد با نوشتن این فیلمنامه‌ها به اوج قله شهرت و موفقیت در بازیگری هم رسیدند.

وقتی هنر به تجارت خالص مبدل می شود/«رویای فردا» در مسیر تلویزیون

از بازیگری نا امید نیستم

ثباتیان گفت: در واقع می‌خواهم به این نکته اشاره کنم که من از بازیگری ناامید نیستم بلکه سعی کردم با این کار مسیر دیگری را برای خود هموار کنم.

وی در ارتباط با اقدامات اولیه برای ساخت فیلمنامه «رؤیای فردا» گفت: فیلمنامه در انتهای بازنویسی قسمت‌های پایانی ست و من در مورد آن با چند تهیه کننده خوب و همچنین چندین بازیگر مطرح کشورمان صحبت‌هایی داشتم و به تفاهم هم رسیده ایم که امیدوارم به زودی به طور رسمی وارد مرحله پیش تولید سریال شویم.

بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان با اشاره به اینکه هیجانی را که برای آغاز این سریال دارم برایم واقعاً دلنشین و جذاب است، گفت: برای من بازیگری و نویسندگی کاری است که با عشق می‌چرخد و روزگارش را می‌گذراند.

فیلمسازی هنر بیدار کردن اندیشه‌ها و تکان دادن دل‌ها

وی ادامه داد: نباید یادمان برود که فیلمسازی یک هنر است و با یک اثر هنری می‌شود میلیون‌ها دل را تکان داد یا اندیشه‌ای را بیدار کرد؛ در واقع فیلمسازی و سریال سازی رسالت دارد و جریان ساز است، می‌تواند ایده برای زندگی بدهد و حتی انسانی را نجات بدهد.

ثباتیان گفت: وقتی شغلت را به این دید نگاه کنی هدف خیلی بهتر درک می‌شود و من امیدوارم بتوانم با سریال «رؤیای فردا» مسیری جدید برای خود و مخاطبانم باز کنم.

کد خبر 5217762

برچسب‌ها

شهر خبر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =