نويسنده نمايشنامه « گندمزار دور» تصريح كرد : من بااجزاي متون كهن به صورت نمايش مخالف نيستم اما،اگر بخواهيم به سراغ متن يا متون قديمي برويم بايد تغييري در آنها حاصل كرد . لااقل در نوع اجرا تفاوت ايجاد كنيم . در سالهاي اخير " پيتر بروك
به سراغ متون كهن رفتن خوب است اما همينطوري نمي شود ، بايد شگرد و منطق داشت ، نه اينكه هر سال يك آدم ريش بلند را روي صحنه بياوريم و يك تير و كمان از بازار"سيد اسماعيل " بخريم به دستش بدهيم و بعد سقف تئاتر شهر را نشانه بگيرد. تفلكي سياوش. |
شاعر مجموعه شعر « كنسرت در جهنم» اظهارداشت : به سراغ متون كهن رفتن خوب است اما همينطوري نمي شود ، بايد شگرد و منطق داشت ، نه اينكه هر سال يك آدم ريش بلند را روي صحنه بياوريم و يك تير كمان از بازار"سيد اسماعيل " بخريم به دستش بدهيم و بعد سقف تئاتر شهر را نشانه بگيرد. تفلكي سياوش.
يونان با اشاره به قابليتهاي نمايشي متون كهن فارسي گفت: هر سوژه اي قابليت تبديل شدن به تئاتر را ندارد .در اين سالها اثر خوبي از متون كهن ادبي ارايه نشده است .
متاسفانه تئاترهايي كه براساس متون ادبي كهن به روي صحنه مي روند، قصه اي هستند با چند نقال.
يوناني كه به تازه گي نمايشنامه « سنجاب بر لبه ماه» را نوشته است ، اظهار داشت : تئاتر در ايران به صنايع دستي بدل شده است و تنها عده اي خاص مي توانند درآن فعاليت كنند . خطوط مرزي ترسيم شده كه بعضي از نمايشنامه ها تصويب نشود و همه نتوانند كار تئاتر انجام دهند . من قيد تئاتر را زده ام چون معتقدم كا را بايد به نقطه چين واگذار كرد .
نظر شما