۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۳، ۱۲:۲۶

كارگزار مس در بورس فلزات در گفت و گو با "مهر" :

قيمت مس در بازارهاي جهاني و ايران كاهش يافت

كارگزار مس در بورس فلزات گفت: به علت انصراف چين از خريد مس در بازارهاي جهاني ، پيش بيني مي شود كاهش قيمت مس در آينده همچنان ادامه يابد.

احمد مرتضوي در گفت و گو با خبرنگاراقتصادي مهر،  با اشاره به كاهش قيمت مس در بازارهاي جهاني و ايران گفت: قمت مس امروز چهارشنبه به 23 هزار و 920 ريال در هر كيلو رسيد كه نسبت به اوايل هفته جاري چهار درصد كاهش يافته است. 

وي افزود: به علت كاهش قيمت مس در بورس فلزات لندن قيمت مس امروز نسبت به روز يكشنبه هفته جاري يك هزار ريال كاهش يافت.

به گفته وي، قيمت جهاني مس از حدود يك ماه گذشته از سه هزار و 170 دلار در هر تن هم اكنون به دو هزار و600دلار رسيده است.

وي تصريح كرد: پيش بيني مي شود كه قيمت مس با كاهش مجدد در ماههاي آتي به حدود 2300 تا 2400 دلار برسد و در هيمن ميزان ثابت بماند.

وي ، وارد شدن چين به بازار فلزات موجب افزايش قيمت مس در ماهها گذشته شده بود كه از چند هفته اخير به علت كناره گيري چين از خريد مس براي جلوگيري از تورم ايجاد شده ، قيمت اين فلز با كاهش مواجه شد.

مرتضوي با اشاره به حجم بالاي خريد چين دربازارهاي جهاني افزود: به علت اين افزايش تقاضا از سوي چين موجودي انبارهاي LME از 900 هزار تن به 150 هزار تن كاهش يافت كه در حال حاضر اين موجودي به ميزان 145 هزار تن ثابت مانده است.  

وي با اشاره به وضعيت فلز مس در ايران تصريح كرد: از زمان راه اندازي بورس فلزات تهران شركت ملي صنايع مس به عنوان تنها توليد كننده كاتد ، تمام محصولات خود را وارد بورس فلزات كرد كه اين امرموجب رضايت مشتريان شد.  

به گفته وي، به علت عرضه مس دربورس فلزات تهران از ميزان واسطه گري دربازار مس كاشته شد چرا كه 95 درصد مشتريان خود مصرف كنندگان عمده اين فلز هستند.

 

کد مطلب 79797

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha