۱۶ آذر ۱۳۸۸، ۸:۲۷

میرفلاح در گفتگو با مهر:

"خواب لیلا" متاثر از واقعیت است

"خواب لیلا" متاثر از واقعیت است

کارگردان فیلم سینمایی"خواب لیلا" این فیلم را برخلاف بیشتر آثار ژانر وحشت که معمولا در فضای اوهام و رویا می‌گذرد، متاثر از واقعیت دانست.

مهرداد میرفلاح کارگردان "خواب لیلا" درباره شرایط اکران این فیلم به خبرنگار مهر گفت: پائیز با توجه به فضای فیلم، فصل مناسبی برای اکران "خواب لیلا" است و فکر می‌کنم این اعیاد و تعطیلی‌ها نیز به فروش آن کمک کند. به دلیل مشکلاتی که در تولید این فیلم به وجود آمد، چند سالی از زمان ساخت این کار می‌گذرد. قطعا اگر در زمانی نزدیکتر اکران می‌شد ما با استقبال بهتری روبرو می‌شدیم.

وی افزود: این مشکلات به هر حال به زمان مناسب اکران "خواب لیلا" ضربه وارد کرد. اما با این حال فکر می‌کنم ما شاهد فروش متوسط رو به بالا در گیشه سینماها باشیم. من حتی به خاطرروشن شدن تکلیف نمایش این فیلم کار جدید خود را شروع نکردم . زیرا قصد دارم فیلم بعدی خود را در همین ژانر بسازم به همین دلیل واکنش مخاطبان "خواب لیلا" برایم اهمیت دارد.

این کارگردان ادامه داد: نسخه ابتدایی این فیلم به صورت فول HD تصویربرداری شده و پس از انجام مراحل فنی به نسخه 35 میلیمتری تبدیل شده است. در همه جای دنیا بیشتر آثاری که در ژانر وحشت ساخته می‌شود، به همین شیوه فیلمبرداری می‌شوند جلوه‌های ویژه کامپیوتری به راحتی در چنین نسخه‌های اجرا می‌شود و حتی نتیجه مطلوب‌تر است.

وی درباره کار در ژانر وحشت گفت: در واقع هر هنرمندی برای خلق اثر از اطراف خود الهام می‌گیرد. این ژانر نیز در سینمای ایران بسیار مهجور است و ما کمتر شاهد ساخت چنین آثاری در سینمای ایران هستیم. البته من علاقه زیادی به کارهای تکنیکی در تولید فیلم دارم. از طرفی محدود بودن آثار ژانر وحشت و تجربه گرایی در این حوزه برای من اهمیت زیادی داشت. به همین دلیل تصمیم گرفتم "خواب لیلا" را در ژانر وحشت بسازم.

میرفلاح درباره ایده اولیه "خواب لیلا"، عنوان کرد: فیلمنامه این فیلم متعلق به شاهرخ دولکو است و من با همکاری حبیب‌الله شیرازیان آن را برای ساخت بازنویسی کردم. البته آقای شیرازیان کارهای مربوط به روان پزشکی انجام می‌دهند و در این زمینه تخصص دارند، به همین دلیل از مشاوره ایشان استفاده کردم.

وی درباره مراحل فنی و جلوه‌های تصویری این فیلم افزود: برای خلق صحنه‌های وحشت فیلم ما بیشتر از جلوه‌های ویژه رایانه‌ای استفاده کردیم. البته هسته اصلی ماجرا، مخاطب را به سمت سینمای وحشت می‌‌برد. در برخی از فیلم‌هایی که در این ژانر ساخته می‌شوند عمدتا در پایان ما با گره گشایی روبرو می‌شویم و احساس می‌کنیم که در اوهام یا رویا بودیم. اما "خواب لیلا" مانند واقعیت است.

این کارگردان سینما درباره مضمون "خواب لیلا" گفت: این فیلم درباره دختر جوانی است که توسط یک کودک هفت ساله مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد و ما در طول فیلم لحظه به لحظه با کاراکتر اصلی سعی می‌کنیم ماجرای این کودک را کشف و منشا آن را پیدا کنیم.

وی با اشاره به ساختار این فیلم افزود: "خواب لیلا" ساختاری کاملا کلاسیک دارد. معتقدم فیلمی که قرار است مخاطب را به وحشت بیندازد بهتر است از ساختاری ساده و یک خطی برخودار باشد. ساختار غیرخطی باعث می‌شود لحظات ترس تاثیر خود را نداشته باشند. باید در این گونه آثار ذهن مخاطب مدام با داستان درگیر شود. این فیلم ساده و از فضایی تاریک و ضرباهنگ کلاسیک دارد.

میرفلاح ادامه داد: در فیلم‌های ژانر وحشت مخاطب باید همزمان با قصه حرکت کند . فکر می‌کنم علت کمبود فیلم‌های این ژانر در سینمای ایران نبود فیلمنامه‌های خوب باشد، که این نکات در آن مورد توجه قرار گیرد. من این فیلم را در نمایش خصوصی با طیف‌های مختلف دیدم و متوجه شدم آنها با تمام صحنه‌ها ارتباط خوبی برقرار می‌کنند.

وی درباره ترکیب بازیگران در "خواب لیلا" گفت:  زمان انتخاب بازیگران در کنار توجه به موضوع گیشه فیلم، به نزدیکی آنها با نقش و توانایی‌های بازیگران نیز فکر می‌کردم  و معتقدم ترکیب فعلی بازیگران بسیار راضی کننده است.

این کارگردان در پایان به مخاطب خود توصیه کرد: مخاطب فعلی سینمای ما زیاد حوصله دیدن فیلم ندارد و سریع در همان ابتدا قضاوت می‌کند. "خواب لیلا" را باید با دقت و حوصله بیشتری ببینند، مخاطب باید در کنار مسئله تفریح و سرگرمی به نکات آن نیز توجه کند.

لیلا زارع، فاطمه معتمدآریا،ماهایا پطروسیان، پ‍‍ژمان بازغی، فرخ نعمتی، شیوا ابراهیمی، محسن قاضی مرادی، پریا و سارا پدرام جعفری و عاطفه و عارفه بیگلر در سومین فیلم بلند میرفلاح به ایفای نقش پرداخته‌اند و فیلمنامه را شاهرخ دولکو و حبیب‌الله شیرازیان نوشته‌‌اند.

"خواب لیلا" قصه دختری است که به تنهایی در خانه به ارث رسیده از پدر و مادر زندگی می‌کند. او مدتی است از سوی دختری با قدرت خارق‌العاده مورد حمله قرار می‌گیرد و دکتر پوریا عقیده دارد تنها راه رهایی او جستجو در گذشته و دوران کودکی است. این جستجو به جایی نمی‌رسد تا در نهایت او را به دکتر سهرابی می‌سپرند...

کد خبر 994800

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha