۲۷ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۱۴

امام‌جمعه بجنورد:

سلایق مختلف نباید به محکمات انقلاب صدمه بزند/حفظ وحدت در انتخابات

سلایق مختلف نباید به محکمات انقلاب صدمه بزند/حفظ وحدت در انتخابات

بجنورد- امام‌جمعه بجنورد با اشاره به اینکه وحدت از مهم‌ترین محکمات نظام است گفت: دشمن با قطب سازی به دنبال صدمه زدن به‌نظام است، بنابراین باید سلایق مختلف با حفظ وحدت در انتخابات رعایت شود.

به گزارش خبرنگار مهر حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته بجنورد با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع اعضای مجلس خبرگان رهبری و تأکید ایشان بر حفظ و حراست از محکمات نظام، اظهار کرد: انقلاب ما محکماتی دارد که پایه‌های اصلی انقلاب است.

حجت‌الاسلام یعقوبی افزود: این محکمات و اصول ثابت، در مسائل سیاسی، خطوط قرمز نظام هستند که نباید خدشه ببیند.

وی بابیان اینکه ماهیت انقلاب اسلامی ایران استکبارستیز است، افزود: هیچ‌گاه نباید به دشمن اعتماد و با او آشتی کرد، چراکه دشمن تیشه به ریشه می‌زند و دست از دشمنی خود برنمی‌دارد.

وی اعتماد ملی به توانمندی و ظرفیت‌های داخلی را از دیگر محکمات نظام برشمرد و عنوان کرد: ذلیل نبودن در مقابل فرهنگ بیگانه و پایبندی به سبک زندگی دینی از دیگر اصولی است که باید در نظام اسلامی از آن پیروی کرد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی اسراف را یکی از نشانه‌های فرهنگ غرب برشمرد و تصریح کرد: همدردی با مستضعفان و دوری از اشرافی گری نباید فراموش شود.

حجت‌الاسلام یعقوبی بابیان اینکه دشمن ایران اسلامی همواره با قطب سازی و ایجاد تفرقه در تلاش برای دور کردن افراد جامعه از آرمان‌های اصیل انقلاب است، بر ضرورت حفظ وحدت در انتخابات تأکید کرد.

وی با اشاره به‌روزهای پایانی سال و در پیش بودن عید نوروز، گفت: در این روزها خانه دل را باید خانه‌تکانی کرد و غبار گناه را از صفحه جان پاک کرد.

وی بر برگزاری دو انتخابات بزرگ ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال جدید اشاره کرد و گفت: مردم باید با حضور درصحنه انتخابات، بار دیگر ولایت‌پذیری و بصیرت را به نمایش بگذارند.

خطیب جمعه بجنورد تأکید کرد: به هنگام رأی باید عملکردها را بررسی و انسان‌های خدوم و دلسوز را انتخاب کنیم، چراکه سرنوشت سیاسی شهر و کشور با این رأی‌ها رقم خواهد خورد.

حجت‌الاسلام یعقوبی با اشاره به در پیش بودن ولادت حضرت فاطمه(س) عنوان کرد: حضرت فاطمه(س) حلقه وصل نبوت و امامت است.

وی با تأکید بر اینکه باید فرزندان خود را از سنین کودکی با سیره اهل‌بیت(ع) آشنا کنیم، گفت: حضرت فاطمه(س) نه‌تنها برای دختران، بلکه برای پسران و تمام مردان وزنان عالم اسوه و الگو است.

وی بابیان اینکه تقارن ولادت حضرت فاطمه(س) و میلاد امام خمینی(ره) در امسال، یک نشانه است، اظهار کرد: امام خمینی(ره) شخصیتی بود که قدرت و عظمت اسلام را به دنیا معرفی کرد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی همچنین رونمایی از تانک کرار در هفته گذشته و راه‌اندازی خط تولید انبوه آن در کشور را نشان پیشرفت ایران اسلامی درزمینهٔ های علمی، فناوری و دفاعی دانست که باهمت مغزهای متفکر و فرزندان ایران‌زمین محقق شده است.

حجت‌الاسلام یعقوبی اشاره‌ای نیز به ساخت زائرسرای خراسان شمالی در مشهد مقدس داشت و از نمازگزاران خواست با کمک‌های خود در بنا نهادن خشت‌های آسمانی سهیم باشند.

کد خبر 3934759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha