۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۲۹

۱۶۷ اثر به چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی ارسال شد

۱۶۷ اثر به چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی ارسال شد

اهواز - دبیر چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی گفت: ۱۶۷ اثر از سراسر دنیا به چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی (یادمان دعبل خزاعی) ارسال شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید شبر محسنی حسین‌پور شامگاه دوشنبه در حاشیه آئین اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی (یادمان دعبل خزاعی) که در آرامگاه دعبل خزاعی در شهرستان شوش برگزار شد در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در این دوره از جشنواره شعر رضوی به زبان عربی ۱۶۷ اثر در ۲ بخش فصیح و شعبی از کشورهای عراق، بحرین، سوریه، قطر و ایران به دبیرخانه ارسال شد که ۹۱ اثر مربوط به بخش فصیح و ۶۷ اثر بخش شعبی بودند.

دبیر چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی با بیان اینکه در هر بخش آثار توسط سه نفر داوری شد، تصریح کرد: عباس عیاد از لبنان، عباس حزباوی، علی عفراوی، سید مهدی موسوی، سید شبر محسنی حسین پور، رحیم ساری و حسین عباسی داوری این دوره از جشنواره را برعهده داشتند.

وی اضافه کرد: در بخش شعبی پس از ۲ مرحله داوری ۱۶ اثر برگزیده شدند، سپس این آثار در یک کارگاه مورد نقد و بررسی قرار گرفت و در نهایت هشت اثر برگزیده شدند که سه اثر مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند و پنج اثر دیگر شایسته تقدیر شدند.

دبیر چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی گفت: همچنین در بخش فصیح سه نفر برگزیده شدند که ۲ نفر اول از عراق و نفر سوم از سوریه بود.

کد خبر 6105897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha