۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۴۲

کارشناس اداره کل هواشناسی اصفهان:

بارش‌های رگباری و تندباد اصفهان را فرامی‌گیرد

بارش‌های رگباری و تندباد اصفهان را فرامی‌گیرد

اصفهان- کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از وقوع بارش‌های رگباری پراکنده در جنوب و غرب استان و وقوع تندباد گردوخاک در شرق اصفهان خبرداد.

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به گذر متناوب امواج ناشی از سامانه ناپایدار از فراز استان تا اوایل هفته آینده، اظهار داشت: این ناپایداری‌ها تا روز شنبه ۲۹ اردیبهشت به ویژه در ساعات بعدازظهر به وقوع می‌پیوندد.

وی ادامه داد: طی امروز و فردا در ساعات بعدازظهر، افزایش ابر همراه با وزش باد شدید، گاهی وقوع تندباد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود که در مناطق مستعد شرق و تا حدودی مرکز استان با گردوخاک محلی و کاهش دید همراه است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: همچنین بارش‌های پراکنده و رگباری به ویژه در نیمه جنوبی، غربی و تا حدی شمال شرق استان پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، طی امروز چهارشنبه بارش‌های رگباری در مناطق جنوبی استان از جمله دهاقان، سمیرم، شهرضا، لنجان (زرین شهر) و مبارکه را فرا می‌گیرد و فردا پنج‌شنبه در مناطق غرب و جنوب و مرکز استان از جمله شهر اصفهان، اسلام آباد موگویی، بویین میان دشت، چادگان، خوانسار، فریدن (داران)، دهق، فریدونشهر، گلپایگان، دهاقان، سمیرم، شهرضا، کبوتر آباد، نائین، لنجان (زرین شهر)، مبارکه، برخوار (دولت آباد)، مورچه خورت و نجف آباد ادامه می‌یابد.

معتمدی با اشاره به اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان تغییر محسوسی ندارد، افزود: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۰ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۲ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

به گفته وی، کاشان با بیشینه دمای ۳۶ درجه سلسیوس بالای صفر و بویین میاندشت با کمینه دمای هفت درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خواهند بود.

کد خبر 6107542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • احسان IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      1 2
      دم شما گرم که گفتین تو صف کارواش بودم منصرف شدم
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      2 0
      هواشناسی مزخرف ...حتی ی قطره بارون هم نیومد .مرتب میگین بارش سیل آسا