نماینده منتخب کمیسیون بهداشت مجلس در پیگیری آزمون دستیاری 88 گفت: ابهاماتی که در مورد سئوالات آزمونهای اول و دوم دستیاری وجود داشت، برطرف شده است و مستندات این موضوع با حضور مسئولان وزارت بهداشت بررسی شد.

شاهرخ رامین در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: امتحان اول دستیاری از سوی وزیر بهداشت به دلیل تقلب در آن باطلل اعلام شد و پس از آن امتحان دوم پس از دو هفته برگزار شده بود که پس از اعلام نتایج اولیه اعتراضاتی را در پی داشت.

وی افزود: پس از بررسی های بسیار و آنالیز آماری امتحان اول و دوم نتایج قطعی این بود که هیچ تقلبی در امتحان دوم رخ نداده است اما با این حال امتحان در فضای پرتنشی برگزار شده و اشکلاتی به همراه داشته است.

رامین یادآور شد: در امتحان دوم طراحان سئوال محدود شده بودند و شرایط اضطراری و سرعت عمل آماده سازی باعث شده که آزمون از کیفیت بالایی که مدنظر بوده برخوردار نباشد. از سوی دیگر این نگرانی که داوطلبان از شرایط ایده آل خارج شوند و یا آزمون به پس از تعطیلات عید منتقل شود، باعث تعجیل در امتحان دوم شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به جلسات متعددی که برگزار شد ابهامات موجود نیز برطرف شده است و نتایج نهایی می تواند از سوی وزارت بهداشت اعلام شود.

محمد علی محققی معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در گفتگو با مهر با اعلام این نکته که بررسی نتایج نهایی آزمون دستیاری دوره سی و هفتم به پایان رسیده است گفت: نتایج نهایی دستیاری در هفته جاری اعلام می شود.

به گزارش مهر، سی و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی صبح پنجشنبه 29 بهمن ماه 88 با حضور 16 هزار و 648 داوطلب در 34 حوزه امتحانی و 25 رشته تخصصی برگزار شد. آزمون از سوی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به دلیل لو رفتن سئوالات ابطال و آزمون مجدد 13 اسفند برگزار شد. آزمون مجدد نیز پس از اعلام نتایج اولیه با اعتراض برخی داوطلبان روبرو شد.