تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۴

خرم آباد - خبرگزاری مهر: در مراسمی با حضور معاون اول قوه قضائیه، رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی، استاندار لرستان و جمعی از مسئولان ملی و استانی رئیس کل جدید دادگستری لرستان معرفی شد.

به گزارش خبرنگار مهر در خرم آباد، در این مراسم که با حضور حجت الاسلام رئیسی معاون اول قوه قضائیه، رئیس مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضائیه، دبیر کمیسیون نقل و انتقالات قضات این قوه، روسای دادگستری سه استان کرمانشاه، مرکزی و فارس برگزار شد جعفر بدری به عنوان رئیس جدید دادگستری استان لرستان معرفی شد.

استاندار لرستان در این مراسم در سخنانی با اشاره به شاخصهای امنیتی استان اظهار داشت: استان لرستان در ابعاد مختلف دارای استعدادها و قابلیت های بالایی در عرصه ها و زمینه های مختلف است.

حبیب الله دهمرده خدمت به مردم را بزرگترین توفیق الهی خواند و بیان کرد: فعالیت برای مدیران در نظام جمهوری اسلامی لطف خداوند است که باید از این فرصت برای خدمت به مردم نهایت استفاده را برد.

سرپرست قبلی دادگستری استان لرستان نیز در این مراسم در سخنانی با تقدیر از خدمات رئیس کل قبلی دادگستری لرستان، اظهار داشت: خوشبختانه در مدت زمان فعالیت دکتر خدائیان در لرستان شاهد خدمات ارزشمند ایشان در استان بوده ایم.

قاضی القاسی مهر همچنین به فعالیتهای انجام شده در استان اشاره کرد و گفت: مبارزه با مفاسد اقتصادی، برخورد با مخلین نظم و امنیت عمومی، استقلال و ارتقا دستگاه قضایی، به مجازات رساندن قانون شکنان و متجاوزین به جان و نوامیس مردم از جمله دغدغه های رئیس قوه قضائیه است که در سالهای اخیر در لرستان به صورت جدی دنبال شد.

وی بیان کرد: امروز با تلاشهای صورت گرفته توسط مسئولان امنیتی و قضایی استان لرستان یک امنیت همه جانبه در استان حاکم است.

سرپرست قبلی دادگستری استان لرستان همچنین کوتاه کردن دست متنفذین و پاک کردن دستگاه قضایی از زد و بند و آلودگیهای سیاسی و جناحی را از دیگر فعالیتهای انجام شده در طول چند سال اخیر برشمرد.

ذبیح الله خدائیان رئیس کل قبلی دادگستری استان لرستان نیز در این جلسه عنوان کرد: خوشبختانه در حال حاضر امنیت مطلوبی در استان لرستان حاکم است که این امنیت حاصل تعامل همه دستگاههای امنیتی، اطلاعاتی و قضایی است.

بنابر این گزارش در این مراسم پس از گذشت نزدیک به سه ماه از تغییر رئیس کل دادگستری استان لرستان رئیس کل جدید دادگستری این استان معرفی شد.

اواخر دی ماه سال گذشته رئیس کل دادگستری استان لرستان تغییر یافت که از آن زمان تاکنون دادگستری استان به سرپرستی قاضی القاسی مهر- قائم مقام دادگستری لرستان- اداره می شود.

این در حالیست که بالاخره پس از نزدیک به سه ماه وقفه آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه با صدور حکمی رئیس کل جدید دادگستری استان لرستان را انتخاب کرد.

در این حکم خطاب به جعفر بدری آمده است: امید است با در نظر داشتن اهمیت امر قضا و مسئولیت‌های سنگین ناشی از آن اجرای عدالت اسلامی و رسیدگی به محرومین و ستم دیدگان و حمایت از حقوق مشروع مردم را سرلوحه کار خود قرار داده و در انجام وظایف الهی با رعایت دقیق موازین شرعی و قانونی و همراه با سرعت لازم موفق و مؤید باشید.

جعفر بدری در حالی به عنوان رئیس کل دادگستری استان لرستان منصوب شد که پیش از این در سمت قائم مقام رئیس کل دادگستری استان قم مشغول به فعالیت بوده است.

این در حالیست که پیش از این آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی با قدردانی از تلاش‌های ذبیح‌الله خدائیان رئیس کل قبلی دادگستری لرستان طی حکمی وی را به سمت رئیس کل دادگستری استان فارس منصوب کرده بود.

دکتر ذبیح الله خدائیان حدود 5 سال در سمت ریاست کل دادگستری استان لرستان منشاء تحولات ارزنده‌ای در حفظ و ارتقاء منزلت منصب قضا، کاهش اطاله دادرسی، توسعه‌ فضاها و مراکز قضایی و شوراهای حل اختلاف در شهرها و بخش‌های مختلف استان بود.