مراسم تحویل انبوه موشک‌های زمین به هوای شلمچه به قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) با حضور وزیردفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری مهر، سردار احمد وحیدی وزیردفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم تحویل انبوه موشک‌های زمین به هوای شلمچه به قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) گفت: این موشک برد متوسط، قابلیت استفاده در برد کوتاه را نیز دارد و سرعت زیاد درحدود سه ماخ، قدرت درگیری موثر با هدف، مقاوم در برابر جنگ الکترونیک دشمن، مجهزبودن به فناوری روز جهان از ویژگی‌های موشک شلمچه است.

وحیدی افزود: سلاح های ضدهوایی به علت سرعت و دقت بالا از پیچیده‌ترین سلاح‌ها به شمار می‌روند و یکی از ویژگی‌های موشک شلمچه این است که با سامانه مرصاد که آن هم ساخت داخل است، شلیک می‌شود.

وی در خصوص برد موشک شلمچه تاکید کرد: برد متوسط موشک شلمچه 40 کیلومتر است و برد این موشک در نمونه‌های بعدی افزایش می‌یابد و موشک زمین به هوای شلمچه از نمونه‌های خارجی خود پیشرفته‌تر، به روزتر و آماده‌تر است.

وزیردفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه تصریح کرد: این کار با همکاری قرارگاه پدافند هوای خاتم‌الانبیا(ص) شکل گرفته و این همکاری صمیمانه در سایر محصولات نیز ادامه خواهد داشت.

وحیدی با بیان اینکه امروز پدافند هوایی برد متوسط، حوزه مهمی از سلاح را شامل می‌شود و می‌تواند حدود 40 تا 50 درصد اهداف خود را از ارتفاع مورد هدف قرار دهد، اظهار داشت: در پدافند هوایی برد کوتاه و متوسط به طور کامل به خودکفایی رسیده‌ایم و در برنامه‌هایی هم که برای پدافند هوایی برد بلند داریم، همه قطعات پدافند هوایی را به این ترتیب پوشش خواهیم داد.