نمایش"شرق شرق است" به کارگردانی مسعود رایگان و با حضور رویا تیموریان،امید روحانی، شبنم مقدمی و پگاه آهنگرانی در تماشاخانه‌ ایرانشهر اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایش" شرق شرق است" نوشته‌ ایوب خان‌دین، با ترجمه و کارگردانی مسعود رایگان، از هفته‌ اول بهمن‌ماه در سالن شماره‌ یک تماشاخانه‌ ایرانشهر روی صحنه می‌رود. رویا تیموریان، امید روحانی، شبنم مقدمی، مهدی کوشکی، پگاه آهنگرانی، فرزین محدث و عرفان ناصری ر این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

"شرق شرق است" ماجرای خانواده‌ای آسوری ترک را روایت می‌کند که بیست‌و‌شش سال است به سوئد مهاجرت کرده‌اند و در استکهلم زندگی می‌کنند. خانواده پدرسالار است و پدر به‌شدت تلاش می‌کند خانواده را با فرهنگ شرقی هدایت کند. همه چیز در دستان پدر است و اوست که درباره‌ همه چیز تصمیم می‌گیرد؛ حتی پوشش و شریک زندگی آینده‌ فرزندانش. اما فرزندان که با فرهنگ اروپایی اسکاندیناوی بزرگ شده‌اند، این روش پدر را نمی‌پسندند.

ایوب خان‌دین، نمایش‌نامه‌نویس و بازیگر انگلیسی ـ پاکستانی، متولد 1961 در سالفورد لنکشایر است. او  به عنوان بازیگر در دهه‌ی هشتاد و نود میلادی در بیش از بیست فیلم و سریال تلویزیونی انگلیسی حضور داشته است.خان‌دین در اواخر دهه‌ نود میلادی نمایش‌نامه‌نویسی را آغاز کرد و نخستین نمایش‌نامه‌اش "شرق شرق است" در سال 1998 نامزد دریافت جایزه‌ تئاتر لارنس اولیویه، به عنوان بهترین کمدیِ نو شد.
 
نسخه‌ سینمایی"شرق شرق است" در سال 1999 اکران شد و خان‌دین جوایز بهترین فیلم‌نامه‌ اقتباسی را از"جشنواره‌ فیلم‌های مستقل بریتانیا" و" انجمن منتقدان فیلم لندن"گرفت و در جشنواره‌های معتبر دیگری نامزد دریافت جایزه شد.
 
دیگر عوامل نمایش عبارتند از مشاور کارگردان: رویا تیموریان. دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: داریوش فائزی، مدیر تولید: درنا مدنی، گروه کارگردانی: شقایق رحیمی‌راد، ساقی عطایی، طراح صحنه: آروند دشت‌آرای. طراح پوستر و بروشور: امیر اسمی، انتخاب موسیقی: آنکیدو دارش، عکاس: نوشین جعفری.
 
مسعود رایگان زمستان سال گذشته نمایش "قاتل بی‌رحم، هسه کارلسون" را در سالن استاد سمندریان تماشاخانه‌ ایرانشهر روی صحنه برده بود.