سازمان سنجش شرایط شرکت در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه جامع امام حسین (ع) برای سال 91 را اعلام کرد و داوطلبان تا 18 اسفند فرصت دارند درخواست خود را ارسال کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، دانشگاه جامع امام حسین (ع) یکی از دانشگاه های سازمانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و به منظور تأمین نیروی انسانی متخصص و متعهد در کادر مورد نیاز سپاه، مطابق با شرایط و ضوابط در رشته های مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی هوافضا، مهندسی صنایع، مهندسی عمران، فیزیک، شیمی، پیشرانه، زیست شناسی و جغرافیای نظامی دانشجو می پذیرد.

داوطلبان لازم است شرایط عمومی و اختصاصی لازم جهت شرکت در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شده و در دفترچه راهنمای آزمون درج شده است را دارا باشند.

نداشتن منع از لحاظ مقررات وظیفه بودن و مشخص بودن وضعیت آن، اعتقاد به مبانی اسلام ناب محمدی (ص)، انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران، اعتقاد و التزام عملی به ولایت مطلقه فقیه و التزام عملی به احکام اسلام و قوانین جمهوری اسلامی و رعایت موازین اخلاق اسلامی از جمله این شرایط عمومی است.

عدم محکومیت به محرومیت از خدمات دولتی، داشتن حسن شهرت اخلاقی و اجتماعی و عدم سوء سابقه، دارا بودن تابعیت جمهوری اسلامی ایران، داشتن سلامت و توانایی جسمی و روانی از دیگر شرایط عمومی داوطلبان است.

مردان می توانند در رشته های مورد نظر اعلام شده شرکت کنند. حداکثر سن 24 سال، داشتن حداقل معدل 5/14 در مقطع کارشناسی برای فارغ التحصیلان دانشگاه های دولتی و داشتن حداقل معدل 5/15 در مقطع کارشناسی برای فارغ التحصیلان دانشگاه های آزاد از جمله شرایط اختصاصی شرکت در این دوره است.

فارغ التحصیلان کارشناسی دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی (به جز کارکنان فعلی سپاه) مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه جامع امام حسین (ع) نیستند.

داوطلبان متقاضی عضویت در سپاه و تحصیل در دانشگاه جامع امام حسین (ع) در حین تحصیل کمک هزینه تحصیلی دریافت می کنند و پس از سیر مراحل گزینش و ارزشیابی حین آموزش به عضویت سپاه درخواهند آمد. همچنین افراد نخبه و دارای ویژگی های برتر مطابق شرایط وزارت علوم، پس از اتمام دوره کارشناسی ارشد، امکان ادامه تحصیل در مقطع دکتری خواهند داشت.

متقاضیان باید برگ درخواست خود را تکمیل و حداکثر تا 18 اسفند 90 به پست الکترونیکی sanjeshjame@ihu.ac.ir یا توسط پست سفارشی به نشانی تهران- صندوق پستی 995-16765 دانشگاه جامع امام حسین (ع) ارسال کنند.