علی آبادکتول - خبرگزاری مهر: رمضان جهان تیغ کشاورز ساکن روستای پیرواش موفق شد با قطعات یدکی موتورسیکلت دستگاه وجین محصولات کشاورزی تولید کند.

به گزارش خبرنگار مهر، این کشاورز گلستانی دارای دو هکتار زمین کشاورزی است و با قطعات ضایعاتی موتورسیکلت موفق به ساخت دستگاه وجین شد.

این دستگاه قادر است در ساعت بیش از یک هکتار محصول را وجین کند.

جهان تیغ در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: دو ماه پیش بفکر افتادم که هر چه محصول کشاورزی بیشتر وجین شود پربارتر شده و محصول طبیعی تر می شود.

این کشاورز افزود: ابتدای فصل زراعی اراضی کشاورزی ام پوشیده از علف هرز بود که با ساخت دستگاه وجین کن، اکنون بهترین کشاورزی را در منطقه داشته و بیشترین تولید را به خود اختصاص داده ام.

وی هزینه ساخت دستگاه وجین کن کشاورزی را کمتر از دو میلیون ریال بیان کرد و گفت: سوخت این دستگاه بنزین و گازوییل است تا موتور زیاد گرم نشود و در هر هکتار 2.5 لیتر سوخت مصرف می کند.

این کشاورز گلستان عنوان کرد: همچنین به دنبال آن هستیم تا دستگاه وجین کن را به بذر پاش نیز مجهز تا محصولاتم را کشت کنم.

وی یادآورشد: محصولاتی مانند سویا، آفتابگردان، لوبیا سبز، پنبه، خیار، گوجه فرنگیف خریزه و هندوانه را با این دستگاه می توان وجین کرد.

رمضان جهان تیغ اظهار داشت: زحمت زیاد کشیدن و عرق بی جهت ریختن دیگر کاربردی ندارد و باید به فکر خلاقیت باشیم که بیشترین محصولا را تولید کنیم.

وی افزود: همه باید با فکر و خلاقیت کار کنیم که این امر علاوه بر قطع وابستگی کشور به خارج سبب خودکفایی نیز می شود.