اسلامشهر - خبرگزاری مهر: رئیس شورای عالی استان تهران گفت: با توجه به اقزایش جمعیت اسلامشهر، در دور چهارم انتخابات شوراها، اعضای شورای شهر اسلامشهر از 9 نفر به 13 نفر افزایش می یابد.

حمزه خوارزمشاهی در گفتگوبا خبرنگار مهر، تعداد اعضای شورای شهر تهران در انتخابات دور چهارم شوراها را 31 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: برخی از اعضای شوراها درخواست کرده اند که سابقه حضورشان در شورا یک پایه تحصیلی محسوب شود که این مهم هم اکنون در حال بررسی و کار کارشناسی است.

خوارزمشاهی، برگزاری هم زمان دو انتخابات در یک روز را دارای برخی مشکلات دانست و افزود: مخالف این روند نیستم اما برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن این دو انتخابات، باید برنامه ریزیهای ویژه ای صورت گیرد.

برگزاری همزمان انتخابات شوراها و ریاست جمهوری مطلوب نیست

این مسئول عنوان کرد: هرکاری که در نظام مقدس جمهوری اسلامی برنامه ریزی شود، همه ما مکلف به اجرای آن هستیم ولی معتقدیم که اجرای این طرح دارای مشکلاتی است و باید بیشتر کارشناسی شود.

خوارزمشاهی انتخابات ریاست جمهوری را سیاسی و انتخابات شوراها را فرهنگی و اجتماعی  برشمرد و یادآور شد: در روستاها و شهرهای کوچک به دلیل بافت قومی و قبیله ای مردم از انتخابات شوراها استقبال خواهند کرد و انتخابات ریاست جمهوری به حاشیه می رود و در شهرها نیز این مهم برعکس می شود.

رئیس شورای عالی استان تهران، تغییر روز برگزاری انتخابات شوراها را به نفع جامعه دانست و تاکید کرد: در این خصوص طرحی آماده شده است که به زودی به مجلس شورای اسلامی ارائه می شود تا انتخابات شوراها در یک فاصله زمانی دیگری برگزار شود.