کرج – خبرگزاری مهر: مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با تاکید بر اینکه دشمن از خودباوری جوانان کشور هراس دارد، گفت: دشمن برای ناامید کردن جوانان و دستیابی به دانش در حوزه های مختلف تمامی توان خود را به کار بسته است اما جوانان ما با اتکا به خدا و اعتماد به نفس تمامی سدهای دشمن را شکسته اند.

به گزارش خبرنگار مهر، دومین جشنواره علمی پژوهشی دانشپاد آموزش و پرورش ناحیه یک کرج عصر یکشنبه با حضور حلیمی مدیر کل، اعلایی معاون آموزش متوسطه، حجرگشت مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک و مدیران مدارس متوسطه ناحیه یک کرج در مدرسه استعدادهای درخشان شهید سلطانی یک آموزش و پرورش ناحیه یک کرج برگزار شد.

جشنواره علمی پژوهشی دانشپاد با ارائه 55 طرح در قالب 35 غرفه در حوزه های شیمی، فیزیک، روباتیک، علوم کامپیوتر، تولید محتوا، معارف، ادبیات، نجوم و ... امروز با حضور مسئولان آموزش و پرورش افتتاح شد.

این جشنواره از فردا به مدت دو روز میزبان دانش آموزان، معلمان و اولیا علاقه مند به دستاوردهای علمی در حوزه دانش آموزی در مدرسه استعداد های درخشان شهید سلطانی یک خواهد بود.

در دومین جشنواره علمی پژوهشی دانشپاد ناحیه یک کرج یکی از اختراعات دانش آموزان با موضوع حکاکی برروی فلز نیز در معرض دید علاقمندان قرار می گیرد.

همچین دانش آموزان علاقه مند به حوزه رباتیک شاهد ربات آتش نشان، دارنده رتبه سوم چهاردهمین دوره مسابقات دانش اموزی برگزار شده دانشگاه شریف، خواهند بود.

احداث مدارس استعدادهای درخشان مقدمه رشد و شکوفایی دانش آموزان است

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج در مراسم افتتاحیه این جشنواره گفت: احداث مدارس استعداد های درخشان و سرمایه گذاری برای امکانات این مدارس مقدمه ای برای رشد و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان علاقه مند است.

علی حجرگشت با بیان اینکه روحیه پژوهشی و حس رقابت حاکم در این مدارس زمینه ساز و تقویت کننده ابتکارات و خلاقیت های ذهنی دانش آموزان است، گفت: دانش آموزان با شرکت در این جشنواره علاوه بر تقویت روحیه پژوهشی مهارت های زندگی را نیز می آموزند.

وی ادامه داد: پژوهش سرای دانش آموزی ناحیه یک نیز با حمایت از دانش آموزان به ثبت اختراعات برخی از طرح های دانش آموزی کمک شایانی کرده است.

هدایت و رهبری نقش بسزایی در خودباوری دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز نیز در این مراسم با اشاره به نقش کلیدی رهبری و هدایت در ایجاد خود باوری و اعتماد به نفس گفت: وجود یک رهبر برای ایجاد اطمینان و خود باوری در ملت ها در جهت رشد و شکوفایی استعدادهای آن کشور بسیار مهم و حیاتی است و متاسفانه کشور ما تا قبل از پیروزی انقلاب از این مهم بی بهره بوده است.

اکبر حلیمی ادامه داد: امام راحل با ایجاد اطمینان و تقویت روحیه خود باوری در جوانان باعث شد تا در طول هشت سال دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک ایران به دست دشمن نیافتد و امروز نیز جوانان با اتکای به نفس و توجه به منویات مقام معظم رهبری به برترین دستاوردهای علمی جهان دست یافته اند.

وی اظهار داشت: دشمن از خودباوری جوانان ایران هراس دارد زیرا می داند جوانان ایرانی استعداد و توانایی دست یابی به قله های علم و فناوری را دارند و به همین دلیل از ابتدای پیروزی انقلاب با توان تمام علیه کشور ما دشمنی کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز رسالت دانش آموزان حاضر در این جشنواره را بسیار سنگین خواند و گفت: عرصه های علمی و دستیابی به فناوری و دانش نوین حاکمیت و قدرت را در پی دارد و شما جوانان باید با تلاش در این حوزه ها به صدور انقلاب اسلامی به جهان کمک کنید.

البرز رتبه هفتم المپیادهای کشوری را دارد

حلیمی در این مراسم با اشاره به رتبه هفتم دانش آموزان البرز در المپیادهای کشوری گفت: در دور جدید المپیادهای کشوری 256 دانش آموز استان البرز قبول و حائز رتبه شده اند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تمامی مدارس در عرصه های علمی و پژوهشی پویا شوند.

برچسب‌ها