گناباد - خبرگزاری مهر: دوچرخه سوار جهانگرد ایرانی و طراح کمربند صلح جهانی که با "پیام عشق صلح وعدالت برای زندگی" به مناسبت فتح خرمشهر، سفر خود را از طوس آغاز کرده و تا چابهار ادامه خواهد داشت، امروز به گناباد رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود طباطبایی ظهر جمعه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به مناسبت روز بزرگداشت فردوسی سفرم را آغاز کردم و به سمت نیشابور و شرکت در همایش حکیم عمر خیام خیام طی مسیر کردم و سپس به مناسبت آزاد سازی خرمشهر، مسیرم را از مشهد به سمت چابهار ادامه خواهم داد.

وی افزود: سفر مشهد تا چابهار حدود 15 روز به طول خواهد انجامید و پس از بررسی های لازم مسیر بعدی را اعلام خواهم کرد.

دوچرخه سوار جهانگرد ایرانی و طراح کمربند صلح جهانی بیان کرد: از سال 90 تا به حال 80 درصد دور ایران را رکاب زدم و 20 درصد باقیمانده را امسال تمام خواهم کرد.

طباطبایی که جانباز 65 درصد ارتش است، با بیان اینکه در سال 1365 در منطقه سومار نفت شهر بر اثر اصابت 4 خمپاره به درجه جانبازی نائل شده است، افزود: علت انتخاب ورزش دوچرخه سواری و پیاده روی، تلنگر زدن به اذهان عمومی که درگیر سیستم ماشینی شدند، است.

وی با بیان دلایل ایرانگردی با دوچرخه گفت: قبل از این اقدام پیاده روی می کردم اولین سفرم را پیاده از مسیر قم تا کربلا در سال 1382 پیمودم و سپس تهران مشهد را طی طریق کردم، اما به مناسبت روز ملی خلیج فارس سفر خود را با دوچرخه از پاسارگاد تا شلمچه و خرمشهر آغاز کردم و پس از طی مسافت به برازجان رسیدم اما با توجه به وضعیت گرمای هوا تصمیم به بازگشت گرفتم و سفر خود را به طرف دریای خزر ادامه دادم.

دوچرخه سوار جهانگرد ایرانی و طراح کمربند صلح جهانی افزود: به مناسبت روز جهانی کودک و کورش کبیر در تهران و پاسارگاد حضور داشتم سپس به سمت بوشهر ادامه مسیر دادم و اکنون حرکت خود را به سمت چابهار ادامه می دهم.

طباطبایی گفت: با دوچرخه به ایتالیا نیز سفری داشتم ولی بنا به مشکلاتی مجبور به بازگشت شدم.

وی اظهار کرد: از همه سازمان ها مجوز لازم را کسب کرده ام و در طرح کمربند صلح جهانی مشارکت دارم و با شعار "پاینده ایران، سرافراز ایرانی و جاوید باد نام همیشگی خلیج فارس" رکاب خواهم زد.

دوچرخه سوار جهانگرد ایرانی و طراح کمربند صلح جهانی در برنامه های جانبی کمربند صلح جهانی، یادواره شهدای گمنام ایران زمین، گروه انسانهای سبز (GPG ) را تشکیل  داد که پیگیر ثبت ملی آن هستم.

طباطبایی اظهار امیدواری کرد: امید است با پیام صلح و دوستی بتوانیم حداقل محرکی باشیم برای ایرانیان عزیز که بیشتر به سمت ورزش سالم  دوچرخه سواری بروند.

 

برچسب‌ها