گرگان - خبرگزاری مهر: معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان گلستان گفت: در سال گذشته با همت و تلاش مجموعه همکاران کنترل کیفی و آزمایشگاههای شرکت 79 هزار و 683 مورد تست کلرسنجی آب در سطح شهرهای استان انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی شکیبافر ظهر سه شنبه در جمع مدیران آبفا استان افزود: طی این مدت 6 هزار و 789 مورد نمونه برداری میکروبی و سه هزار و 400مورد آزمون HPC از شبکه و مخازن صورت گرفت که همه نمونه ها فاقد آلودگی بوده است.
 
وی تصریح کرد : همچنین میزان کدورت سنجی از شبکه توزیع استان گلستان نیز 55 هزار و 664 نمونه بوده است که شامل کدورت سنجی از شبکه ها و منابع تامین و تصفیه خانه بوده است، همچنین 506 مورد نمونه برداری آنالیز شیمیایی از شبکه ، مخازن و منابع انجام شده است.
 
معاون بهره برداری شرکت تعداد آزمایشگاه های فعال میکروبی ، شیمیایی و بیولوژیک و فاضلاب جهت کنترل آزمایشات آب و فاضلاب در سطح 7 شهر استان را 22 بخش بیان کرد و یادآور شد: تمامی این آزمایشات و نمونه برداری های صورت گرفته برای اطمینان از بهداشت آب انجام شده است.
 
وی بازدید دوره ای از مخازن و ایستگاه های کلرزنی استان ، ساخت محلول (DPD) به میزان 10 لیتر با صرفه جویی معادل 10 میلیون ریال ، تهیه پر کلرین و گاز کلر به میزان 106 تن و 201 تن نمک طعام  برای گندزدایی آب شرب های استان از دیگر اقدامات انجام گرفته در واحد کنترل کیفی شرکت بیان کرد.