دبیر اجرایی دومین جشنواره بین‌المللی کتاب سال مقاومت از آغاز مرحله نهایی داوری‌های این جشنواره خبر داد و گفت: در این دوره از جشنواره بیش از 1500 اثر مورد داوری قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، نصرت‌الله صالح‌نژاد، دبیر اجرایی دومین جشنواره بین‌المللی کتاب سال مقاومت ـ جایزه ادبی شهید آوینی ـ با اعلام این خبر اظهار داشت: در بخش آثار داخلی این دوره از جشنواره 734 عنوان کتاب به دبیرخانه رسید که از آن میان 253 عنوان کتاب حذف شد.

وی ادامه داد: کتاب‌هایی که به تفکیک حوزه‌ها داوری شدند شامل 481 عنوان اثر بودند که به ترتیب در بخش جنگ نرم و عملیات روانی 103 عنوان کتاب، حوزه شعر 41 عنوان کتاب، حوزه فلسطین، لبنان و صهیونیزم شناسی 98 عنوان کتاب، حوزه علمی(نقد، پژوهش و ادبیات تحقیقی) 30 عنوان کتاب، حوزه ادبیات مستند 48 عنوان کتاب، حوزه بیداری اسلامی 33 عنوان کتاب، حوزه هنر 10 عنوان کتاب، حوزه استراتژیک 12 عنوان کتاب و حوزه کودک و نوجوان 106 عنوان کتاب را شامل شدند.

صالح‌نژاد با اشاره به بخش بین‌الملل گفت: تاکنون 1059 عنوان کتاب در این بخش بررسی شده که 483 عنوان به زبان انگلیسی و 576 عنوان به زبان عربی است.

وی با توضیح این مطلب که حجم آثار در زمان داوری کتاب‌ها تاثیرگذار بود و داوری بخش جنگ نرم به دلیل کثرت تعداد آثار زودتر آغاز شد افزود: در این بخش با آثار قابل توجهی روبه‌رو بودیم اما متاسفانه در بخش شعر و هنر تعداد آثار کم بود.

صالح‌نژاد درباره چرایی کم بودن کتاب‌های تولیدی در بخش هنر گفت: متاسفانه تعداد آثار هنرمندان ما در این حوزه کم است و این آمار امسال به 10 عنوان کتاب رسیده است. به نظر من هنرمند برای تولید بیشتر این نوع آثار باید بیش از پیش وارد مقوله تحقیق و پژوهش شود که انجام این اتفاق برای هنرمند هزینه در بر دارد. بنابراین مسوولان فرهنگی کشور در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری باید بیش از پیش از این هنرمندان حمایت کنند تا شاهد رشد و تولید بیشتر کتاب‌های هنر مقاومت در کشور باشیم.

اختتامیه دومین جشنواره بین‌المللی کتاب سال مقاومت (جایزه ادبی شهید آوینی) مهرماه امسال در تهران برگزار می‌شود.