سرپرست دفتر توسعه فناوری و اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام كرد: تا پايان هفته جاري ثبت آني معاملات و اسناد در دفتر خانه ها اجرايي می شود و شهروندان بعد از ثبت سند مي توانند با شماره ملي سند و رمز از طريق سايت سازمان ثبت سند معامله شده را مشاهده كنند.

برديا صدر نوري در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام كرد: تا پايان هفته ثبت آني معاملات كشور در دفترخانه و ادارت ثبت اسناد سراسر كشور اجرايي می شود و شهروندان مي توانند هنگام حضور در دفتر خانه ها و در صورت تكميل بودن مدارك شاهد ثبت آني معاملات خود باشند.

وي افزود: در اين خصوص كارگاه آموزشي در دفترخانه ها برگزار و نرم افزار تخصصي براي ثبت آني معاملات طراحي و بارگزاري می شود و به زودي در اختيار تمامي ادارات ثبت اسناد كل كشور و دفترخانه ها قرار مي گيرد.

سرپرست دفتر توسعه فناوری و اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار داشت: شهروندان بعد از تكميل فرمها و مدارك مورد نياز براي ثبت معاملات منقول و غير منقول خود به دفترخانه مراجعه کنند و در كوتاهترين زمان سند مورد نظر ثبت مي شود. اين نرم افزار طوري برنامه ريزي شده كه بعد از ثبت آني سند خريدار و فروشنده مي توانند در هر كجاي كشور در همان لحظه سند ثبت شده خود را از طريق شماره ملي سند و رمز مشاهده كنند.

صدر نوري گفت: با اين اقدام امنيت اسناد در سطح بالايي قرار گرفته و امكلان هرگونه كلاهبرداري به حداقل مي رسد. به عنوان مثال فردي مي خواهد خودرو يا خانه اي را خريداري كند و فروشنده مي تواند سند ملك را حتي با تب لت و گوشي همراه از طريق رمزي كه در اختيار دارد به خريدار از طريق سايت سازمان ثبت نشان دهد.