ملایر - خبرگزاری مهر: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایرگفت: آثار باستانی این شهرستان برای مرمت و بازسازی نیازمند اعتبارات است.

به گزارش خبرنگار مهر محمدرضا بشری صبح چهارشنبه در کمیته برنامه ریزی شهرستان ملایر با اشاره به اینکه توجه به آثار باستانی و نگهداری و مرمت این آثار به عنوان هویت و تاریخ یک کشور نیازمند حمایت است گفت: شهرستان ملایر به دلیل داشتن آثار باستانی بسیاری که دارد یکی از شهرستانهای مطرح در استان و کشور در این زمینه است.

وی از وجود 387 اثر باستانی و گردشگری در این شهرستان خبر داد و افزود: از این تعداد 178 اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

وی بیان داشت: دو اثر مهم ارگ باستانی نوشیجان که قدمتی چند هزار ساله دارد و همچنین شهر زیرزمینی سامن در فهرست ثبت در آثار جهانی هستند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر نیز بر لزوم اختصاص اعتبارات لازم برای ادامه کاوش در شهر زیرزمینی سامن تاکید کرد و گفت: اگر اعتبارات لازم در این راستا تخصیص پیدا کند هرچه سریعتر فاز اول این مجموعه برای دیدن عموم و گردشگران آماده خواهد شد.

بشری در ادامه گفت: آثار باستانی شهرستان برای احیا و مرمت و بازسازی نیاز به حمایت های مالی دارند.

وی بیان داشت: از جمله آثار نیاز به مرمت یخچال میرفتاح، بازار ملایر و خانه مصدقی است که امیدواریم در این زمینه نیز اعتبارات لازم به اداره میراث  فرهنگی شهرستان اختصاص پیدا کند.