البرز- خبرگزاری مهر: فرماندارشهرستان البرزگفت: ایجاد تغییر در راهبرد و روشهای مطالعه و کتابخوانی ضروری است و سیاست های مطالعه کتاب باید مورد بازبینی و تجدید نظر قرار گیرد.

به گزارش خبرنگارمهر، غلامرضا حسن پور روز یکشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان البرز اظهارداشت: باید روش های کتابخوانی تغییر یابد و شیوه های جدیدی مورد استفاده قرار گیرد تا موجب افزایش انگیزه و حس مطالعه کتاب در جامعه شود که اسفاده از فضای مجازی و کتاب های الکترونیکی، توسعه ابزارهای نرم افزاری و ایستگاه های مطالعه کتاب از جمله آنهاست.

وی گفت: با توجه به کمبود کتابخانه در شهرستان البرز، به ایجاد فضاهای جدید مطالعه نیازمندیم که دستگاه های فرهنگی در کنار تجهیز وساخت کتابخانه های جدید کتاب و مطالعه لازم است آن را به متن زندگی مردم وارد کنند و به دنبال افزایش نیروی انسانی کتابخوان باشند چرا که تنها ساختن کتابخانه و ایجاد فضاهای جدید درصورت نبود کتابخوان کاری بیهوده خواهد بود.

حسن پور تاکید کرد: باید نگرش خود را نسبت به موضوعات مختلف در زمینه های فرهنگی و آموزشی تغییر دهیم و به فکر استفاده از این فضاها در 20 سال آینده باشیم چرا که فقط با تصویب و ساخت فضاهای آموزشی و فرهنگی مانند مدارس و کتابخانه ها با توجه به نیاز امروز آن که جمعیت نونهال کشور رقم بالایی است که در 20 سال آینده با کاهش جمعیت جوان و افزایش جمعیت سالمند باید به فکر ایجاد سرای سالمندان باشیم و نگاه خود را  فقط معطوف به زمان حال نکنیم تا فضاهای توسعه ای در نظر گرفته شده بتواند با ایجاد مجموعه ای کامل و صرفه جویی در بیت المال کاربردی چند گانه داشته باشد.

وی افزود: شهرهای شریفیه و بیدستان با توجه به جمعیت زیاد جوان و دانشجو و محصل فاقد کتابخانه عمومی است که میتوان در حال حاضر با استفاده از فضاهای فرهنگی موجود مانند مجتمع های فرهنگی هنری که در بیدستان به تازگی به بهره برداری رسیده و یا حسینیه ها و زینبیه موجود شهر شریفیه و تجهیز این فضاها به کتاب و سالن مطالعه تا زمان ساخت کتابخانه نیاز مردم این مناطق را برطرف کرد.

فرماندار البرز در ادامه  تصریح کرد: مطالبه و خواست مردم نسبت به اقدامات فرهنگی، هنری و آموزشی با توجه به فضای جنگ رسانه ای و شبیخون فرهنگی دشمن افزایش پیدا کرده و ساخت فضاهای آموزشی ومطالعه کتاب میتواند با فرهنگ سازی در بین جوانان و جامعه موجب کاهش بسیاری از هزینه های جاری در مقابله با جرایم و قانون شکنی ها در جامعه شود.

حسن پور در پایان گفت: یکی از روشهای تغییر راهبرد کتابخوانی تجهیز کتابخانه های موجود به لوازم و امکانات نرم افزاری است که باید به سرعت پیگیری شود.

وی همچنین در مورد تکمیل ساخت کتابخانه نصرت آباد که با کندی پیش می رود گفت: اگر در اجرای چنین پروژهای کوچک شهرداری و ستاد کتابخانه های عمومی با مشکل مواجه باشند و کوتاهی صورت گیرد در انجام امور اجرایی با مشکلات  متعددی مواجه خواهیم شد که توصیه میشود هر چه سریعتر برای تکمیل این پروژه اقدام شود.