اراک - خبرگزاری مهر: همزمان با نزدیک شدن به ایام اربعین حسین درشهرستان های استان مرکزی، برنامه های فرهنگی و هنری از جمله نمایش"رویای خواب بیداری هایم" در محلات و نمایشگاه "نخل و عَلَم" در اراک به این مناسبت برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار مهر از برگزاری نمایشگاه های  فرهنگی هنری و اجرای نمایش های مذهبی در این ایام خبر داد و افزود: افزود: برگزاری نمایش عکس آئین های عاشورایی هنرمند جوان اراکی عادل عزیزی با عنوان " نخل و علم" از جمله این برنامه هست.

مصطفی مشایخی ادامه داد: این نمایشگاه به مناسبت اربعین حسینی جمعه بیست و نهم آذر در فرهنگسرای آئینه اراک اقتتاح می شود و عکس های این نمایشگاه ه معرفی آئین های عاشورایی استان مرکزی از جمله نخل گردانی و علم گردانی است.

مشایخی همچنین از اجرای نمایش مذهبی " رویای خواب بیداری هایم" در شهرستان محلات خبر داد و گفت: این نمایش به نویسندگی زهرا السادات احمدی و کارگردانی میثم کرمی از روز جمعه بیست و نهم آذر به روی صحنه خواهد رفت و تا دوازدهم دی ماه ادامه خواهد داشت.

وی گفت: این نمایش با هدف پاسداشت فرهنگ و ارزش های اسلامی و بازگویی هنری وقایع عاشورا اجرا خواهد شد.

مشایخی در ادامه از افتتاح نمایشگاه فرهنگی "چهل چراغ خاموش" در بیست و سوم آذر در کمیجان خبر داد و افزود: در این نمایشگاه علاوه بر عرضه کتاب با تخفیف ویژه 40 اثر از آثار خوشنویسی و 40 اثرعکاسی از آثار هنرمندان کمیجانی متناسب با ایام سوگواری خاندان عصمت و طهارت (ع)در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفته است .

وی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه گسترش فرهنگ عاشورایی و همچنین بیان حماسه قیام حضرت سیدالشهدا (ع) استتا هشتم دی در کمیجان از جمله این برنامه هاست.